2020-06-15
Firma

Zamknięty obieg aluminium: od momentu jego wprowadzenia ograniczono emisję dwutlenku węgla o ponad 350 tysięcy ton

Zamknięty obieg aluminium: od momentu jego wprowadzenia ograniczono emisję dwutlenku węgla o ponad 350 tysięcy ton
  • Zamknięty obieg aluminium wprowadzono w roku 2017 w fabryce w Neckarsulm, a na początku tego roku również w zakładach w Ingolstadt
  • Koncepcja recyklingu aluminium wprowadzona do produkcji aż siedmiu linii produktowych
  • Marco Philippi, szef strategii zaopatrzenia mówi: „Wtórne wykorzystanie aluminium daje oszczędności energii rzędu nawet 95 procent”

Ingolstadt/Neckarsulm, 15 czerwca 2020 r. Stosowanie aluminium ma w Audi długą tradycję. Pierwsze Audi A8, model wyposażony w Audi Space Frame — pionierskie osiągnięcie w zakresie lekkich konstrukcji — zadebiutowało w roku 1994. W ramach stosowania innowacyjnej mieszanki wielomateriałowej, Audi nadal wykorzystuje ten lekki metal do produkcji różnorodnych podzespołów już czwartej generacji tej luksusowej limuzyny. Produkcja aluminium jest jednak bardzo energochłonna. Dlatego Audi stosuje zamknięty obieg tego materiału. Pozwala to oszczędzać cenne surowce pierwotne i sprawia, że samochody wchodzą do eksploatacji z korzystniejszym bilansem ekologicznym. W procesie produkcji linii modelowych Audi A3, A4, A5, A6, A7 i A8, a także komponentów Audi e-tron i e-tron Sportback, tłocznie w Ingolstadt i Neckarsulm wykorzystują aluminium pochodzące z recyklingu. Inne zakłady zaczną to robić za pewien czas.