„Nowe Audi RS 5 Coupé to pierwsze granturismo w gamie modeli typu RS produkowanych przez Audi Sport. Wydajne Coupé ³±czy w sobie estetyczn± elegancjê i ogromne walory u¿ytkowe. Silnik V6 biturbo to zupe³nie nowa jednostka - jeszcze bardziej wydajna i bardziej oszczêdna” – tak nowy model opisuje Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH.
Projektanci RS 5 Coupé czerpali inspiracjê z charakterystycznych, sportowych detali wygl±du modelu Audi 90 quattro IMSA GTO. W przodzie nowego Audi RS 5 Coupé dominuj± masywne wloty powietrza z typowymi dla modeli typu RS kratownicami o strukturze plastra miodu. Os³ona ch³odnicy Singleframe jest znacznie szersza i bardziej p³aska ni¿ w modelu bazowym. Obok reflektorów znajduj± siê dodatkowe, boczne wloty i wyloty powietrza. Opcjonalne reflektory diodowe Matrix odró¿niaj± siê od standardowych przyciemnion± ramk±. Blistry quattro po bokach pojazdu podkre¶laj± poszerzone o 15 mm nadkola.
Typowy dla aut typu RS dyfuzor, owalne koñcówki rur uk³adu wydechowego RS oraz spojler zamontowany na powierzchni klapy baga¿nika, akcentuj± sportowe DNA modelu. Audi RS 5 Coupé standardowo wyposa¿one jest w 19-calowe felgi. Ko³a 20-calowe s± opcjonalne. Pakiety optyczne – L¶ni±ca Czerñ, Carbon i Matowe Aluminium – poszerzaj± ofertê indywidualizacji. Nowy model jest o 74 mm d³u¿szy ni¿ poprzednik – mierzy 4723 mm.
Zupe³nie nowa, opracowana przez Audi jednostka napêdowa - 2.9 TFSI V6 biturbo, oferuje znacznie wiêksz± moc, wymierne oszczêdno¶ci w spalaniu oraz nie daj±cy siê porównaæ z ¿adnym innym, g³êboki d¼wiêk motoru RS. Silnik generuje 331 kW (450 KM) mocy, a maksymalny moment obrotowy 600 Nm (o 170 Nm wiêcej ni¿ w poprzednim modelu), dostêpny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Topowy model rodziny A5 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a z opcjonalnym pakietem Dynamic, jego prêdko¶æ maksymalna podniesiona zosta³a do 280 km/h.
Dwie turbosprê¿arki zamontowano centralnie, pomiêdzy rzêdami cylindrów. By reakcja silnika by³a jeszcze bardziej spontaniczna, zasysane zarówno do danej turbosprê¿arki, jak i do komór spalania powietrze, doprowadzane jest tam dwoma osobnymi strumieniami. Nowy proces spalania z centralnym wtryskiem bezpo¶rednim, tzw. „B-cykle”, oznacza zupe³nie nowy pu³ap oszczêdno¶ci paliwa po¶ród modeli typu RS. Skrócona faza sprê¿ania i d³uga faza rozprê¿ania umo¿liwia uzyskanie wiêkszego stopnia sprê¿ania, a wiêc lepsz± sprawno¶æ i wiêksz± wydajno¶æ silnika. Wg. pomiarów w cyklu NECD, silnik V6 biturbo ¶rednio na 100 km zu¿ywa zaledwie 8,7 l paliwa (197 g CO2 na km). To w porównaniu do modelu poprzedniego wzrost oszczêdno¶ci o 17 procent. Nowe RS 5 Coupé korzysta przy tym na znacznie zmniejszonej masie pojazdu. Ciê¿ar w³asny auta wynosi 1655 kg – o 60 kilogramów mniej ni¿ do tej pory. Na ¿yczenie, dach mo¿e byæ zbudowany z tworzyw wêglowych, z widoczn± struktur± w³ókien.
Moc jednostki biturbo dociera do sta³ego napêdu na cztery ko³a quattro z miêdzyosiowym mechanizmem ró¿nicowym, z wykorzystaniem o¶miostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic o sportowym charakterze i ze zoptymalizowanymi momentami prze³±czania biegów. Si³y napêdowe s± dostarczane do poszczególnych osi asymetrycznie - w stosunku 40:60. Dziêki temu, samochód prowadzi siê wykorzystuj±c optymalnie jego w³a¶ciwo¶ci trakcyjne oraz zapewniaj±c sobie maksymalne bezpieczeñstwo. Na ¿yczenie, Audi Sport montuje sportowy mechanizm ró¿nicowy tylnej osi.
O¶ przednia, to znacznie ulepszona konstrukcja piêciowahaczowa. Z ty³u za¶, równie¿ piêciowahaczowa konstrukcja zast±pi³a o¶ z wahaczami trapezowymi montowan± w poprzednim modelu. Zmiana ta korzystnie wp³ywa na podkre¶lenie sportowych w³a¶ciwo¶ci pojazdu i na jego zwrotno¶æ. Jednocze¶nie znacznie zwiêkszy³ siê komfort prowadzenia. Nowe Audi RS 5 Coupé, standardowo wyposa¿one w sportowe zawieszenie typu RS, jest zawieszone znacznie ni¿ej ni¿ model seryjny. Audi Sport oferuje równie¿ sportowe zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), hamulce ceramiczne i zestrojony specjalnie na potrzeby samochodu typu RS dynamiczny uk³ad kierowniczy. Wykorzystuj±c standardowy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca mo¿e ustawiæ swoje osobiste, bardziej dynamiczne, bardziej komfortowe lub zupe³nie spersonalizowane preferencje dotycz±ce prowadzenia samochodu.
Sk±pane w czerni wnêtrze nowego Audi RS 5 Coupé jest niezwykle eleganckie i pe³ne sportowych akcentów. Wiele detali, np. sportowe fotele RS z opcjonalnym stebnowaniem skóry Feinnappa oraz sp³aszczona u do³u, sportowa kierownica wielofunkcyjna RS, podkre¶laj± charakter tego wyj±tkowego Coupé. Symbole RS umieszczono na oparciach siedzeñ, na kierownicy, na listwach progowych i na d¼wigni zmiany biegów. Specjalne, dodatkowe ekrany w systemie Audi virtual cockpit informuj± o ci¶nieniu w oponach, momencie obrotowym i o si³ach przeci±¿enia. Przy doj¶ciu do granicznej liczby obrotów, specjalny sygna³ optyczny informuje kierowcê o konieczno¶ci prze³±czenia biegu na wy¿szy. Pakiet stylistyczny RS wprowadza kontrastuj±cy kolor - sportow± czerwieñ. Najbardziej rzucaj±ce siê w oczy elementy tego pakietu to pokryte Alcantar± kierownica, d¼wignia zmiany biegów oraz boki centralnej konsoli, a tak¿e pasy bezpieczeñstwa z czerwonymi konturami i dywaniki z logo RS. Audi Sport oferuje te¿ dla modelu RS 5 Coupé specjalny lakier: zieleñ Sonoma metallic.
O dostarczenie kierowcy i pasa¿erom rozrywki z najwy¿szej pó³ki, dba bogata oferta systemów infotainment. Dostêpna na ¿yczenie nawigacja MMI plus z panelem MMI touch zawiera modu³ Audi connect ³±cz±cy nowe RS 5 Coupé z internetem w standardzie szybkiego przesy³u danych LTE. Wykorzystuj±c punkt dostêpu do internetu Wi-Fi hotspot równie¿ zamontowany w poje¼dzie, pasa¿erowie mog± ³±czyæ siê z sieci± za pomoc± w³asnych, mobilnych urz±dzeñ. Smartfonowa aplikacja „Audi smartphone interface”, wykorzystuj±ca Apple Car Play lub Android Auto, pozwala wy¶wietliæ wybrane aplikacje z osobistego smartfona w osobnym menu systemu MMI. Obs³uga odbywa siê bez wysi³ku i intuicyjnie – dziêki sterowaniu g³osowemu, wyszukiwaniu tekstowemu oraz z wykorzystaniem wielofunkcyjnej kierownicy. Panel dotykowy na konsoli ¶rodkowej umo¿liwia przewijanie, powiêkszanie i pomniejszanie map lub tekstu oraz s³u¿y do wprowadzania znaków. Inne rozwi±zania techniczne z najwy¿szej pó³ki, np. wy¶wietlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head up display oraz nawet trzydzie¶ci ró¿nych systemów wsparcia kierowcy, zwiêkszaj± bezpieczeñstwo, komfort jazdy i oszczêdno¶æ. Inteligentne wspó³dzia³anie systemów, to kolejny krok na drodze ku autonomicznej je¼dzie.
Od roku 2010, klientom na ca³ym ¶wiecie przekazano ponad 13 000 egzemplarzy pierwszej generacji Audi RS 5 Coupé. Nowe Coupé pojawi siê w salonach sprzeda¿y latem 2017 roku.
2017-03-07
Modele
Nowe Audi RS 5 Coupé
Nowe Audi RS 5 Coupé
Sidebar
- Nowe granturismo ³±czy estetykê z walorami u¿ytkowymi
- Mocniejszy i bardziej wydajny silnik V6 biturbo: 600 Nm momentu obrotowego
- Szef Audi Sport, Stephan Winkelmann, podkre¶la zalety samochodu: „lepsze osi±gi i wy¿sza wydajno¶æ”
Ingolstadt/Genewa, 7 marca 2017 r. Nowe Audi RS 5 Coupé jest pierwszym modelem ze stajni Audi Sport stworzonym w jêzyku nowej stylistyki RS. Jego zupe³nie nowy silnik 2.9 TFSI biturbo generuje 331 kW (450 KM) mocy i rozwija 600 Nm momentu obrotowego. Standardowy napêd na cztery ko³a quattro rozdziela moc jednostki napêdowej na wszystkie cztery ko³a.
Bank prasowy
© 2023 Audi