W sezonie 2017, ten młody kierowca ze Szwajcarii wzbudził nie lada sensację. Nowicjusz, pojawiający się dopiero drugi raz w serii World RX, nieoczekiwanie zakwalifikował się do finałowej szóstki. „W obliczu rywalizujących tu kierowców powtórzenie tego wyczynu nie będzie łatwe” – podkreśla fabryczny kierowca Audi. „Ale oczywiście, dam z siebie wszystko i już teraz jestem bardzo podekscytowany nadchodzącym wydarzeniem.”
W stawce supersamochodów, z których każdy ma moc ok. 600 KM, auto Müllera będzie wyjątkowo dobrze widoczne. Będzie to oczywiście Audi S1 EKS RX quattro, ale w kolorze różowym i w barwach BWT – europejskiego lidera w dziedzinie technologii wodnych. BWT jest od początku tego roku osobistym sponsorem tego wszechstronnego zawodnika, który oprócz startów w serii DTM jest również kierowcą testowym czterech pierścieni, kierowcą rezerwowym w teamie Audi w serii Formuła E oraz regularnie startuje w wyścigach klasy GT3 za sterami Audi R8 LMS.
Mattias Ekström i Andreas Bakkerud jak zwykle staną na starcie w barwach Red Bulla. W poprzednio rozgrywanych w Rydze rundach World RX, obaj kierowcy wchodzili do finałów. Ekström jak dotąd dwukrotnie był drugi, a Bakkerud dwukrotnie czwarty.
„Wyścigi w Rydze to z pewnością jedne z najlepiej zorganizowanych wydarzeń sezonu” – podkreśla Mattias Ekström. „Tutejszy tor jest fantastyczny. Najbardziej lubię wysoką hopkę i następujący tuż po niej zakręt, tzw. agrafkę. W tych miejscach poziom stresu kierowców sięga maksimum. Jedynym minusem nadchodzących zmagań może być pogoda, która w tych dniach w Rydze zapowiada się naprawdę kiepsko…”
Plasujący się obecnie na drugim miejscu klasyfikacji World RX Andreas Bakkerud jedzie do Rygi z mieszanymi uczuciami. „To z pewnością jeden z najbardziej ekscytujących wyścigów sezonu” – mówi Norweg. „Tor jest niedaleko centrum miasta, łotewscy kibice są bardzo ekspresyjni – i to jest świetne. Jednak dla mnie osobiście ten wyścig to największe wyzwanie sezonu. Tor, który potrafi być bardzo zaskakujący, nie bardzo mi pasuje – przekonałem się o tym w latach ubiegłych i podczas tegorocznych testów. Już wejście do finału będzie dla mnie małym zwycięstwem. Walczymy o drugie miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Świata, więc jest to dla naszego teamu bardzo istotny wyścig.”
Transmisję na żywo z dziewiątej rundy Mistrzostw Świata w Rallycrossie FIA 2018 w Rydze przeprowadzą w niedzielę, 16 września, od godz. 13.00 do 15.00 niemieckie kanały telewizyjne SPORT1 i SPORT1+. Transmisję obejrzeć będzie można również na stronie internetowej stacji: www.sport1.de. O godz. 21.15 na kanale SPORT1 zobaczyć będzie można podsumowanie imprezy.
Informacje o rundzie World RX w Rydze
Nazwa toru: Biķernieki Sports Complex, 10 km na wschód od Rygi
Długość toru: 1295 m (Joker: 1355 m)
Nawierzchnia: 60 procent asfalt, 40 procent szuter
Zakręty: 8 w lewo, 4 w prawo
Najwyższa prędkość: ok. 146 km/h
Średnia prędkość: ok. 95 km/h
Najdłuższy skok: ok. 30 m
Długość wyścigu: 4 okrążenia w kwalifikacjach, 6 okrążeń w półfinałach i w finale
Hashtag #RigaRX
Harmonogram imprezy (czas lokalny, CEST + 1 godzina)
- 10.00 trening
- 12.00 pierwsza runda kwalifikacji (Q1)
- 14.00 druga runda kwalifikacji (Q2)
Niedziela, 16 września
- 08.45 rozgrzewka
- 09.45 trzecia i czwarta runda kwalifikacji (Q3/Q4)
- 15.00 półfinały
- 15.35 finał
- 15.50 rozdanie nagród
Video: Mattias Ekström opowiada o torze w Rydze
Wyniki i punktacja
Podstawowe informacje o zaangażowaniu Audi w sezonie 2018 World RX
2018-09-11
Sport motorowy
Rallycross: trzy razy EKS Audi Sport w Rydze
Rallycross: trzy razy EKS Audi Sport w Rydze
Sidebar
- Gwiazda serii DTM Nico Müller poprowadzi trzecie Audi S1 EKS RX quattro
- Mattias Ekström jak dotąd był dwa razy drugi podczas wyścigów na Łotwie
Neuburg nad Dunajem/Ryga, 11 września 2018 r. Na Łotwie skład EKS Audi Sport będzie poszerzony: w dziewiątej rundzie Mistrzostw Świata w Rallycrossie FIA (World RX), która odbędzie się w Rydze, stałą ekipę teamu Andreasa Bakkeruda i Mattiasa Ekströma wesprze gwiazda serii wyścigowej DTM Nico Müller, który zasiądzie za kierownicą trzeciego Audi S1 EKS RX quattro.
Bank prasowy
© 2023 Audi