„Program Berlinale Open House to idealne miejsce spotkań dla tych wszystkich, którzy fascynują się przyszłością kina, kultury, biznesu, czy wydarzeń towarzyskich i dla tych, którzy chcą doświadczyć zupełnie nowego formatu wydarzeń” – mówi Hubert Link, szef marketingu Audi na Niemcy. Wzajemne oddziaływanie innowacji technologicznych i społecznych, język światła jako medium projektowania oraz szeroki zakres tematów związanych z łącznością, to tylko niektóre z tematów, które zostaną omówione z wysokiej klasy ekspertami i różnymi gośćmi. Na przykład think-tank Audi Denkwerkstatt z Berlina wraz z innymi specjalistami zwracać będzie uwagę na rozwój prototypów w dziedzinie filmu i mobilności. Ambasador klimatyczny ONZ, a jednocześnie kierowca wyścigowy Audi w serii wyścigów Formuła E Lucas di Grassi, zabierze również głos w panelu na temat zrównoważonego rozwoju.
Oprócz rozmów i dyskusji, program dla odwiedzających teren festiwalu zawiera też mnóstwo elementów sensorycznych i partycypacyjnych. Np. w ramach „elektrycznej jogi” goście mogą naładować się nową energią i pełni wigoru rozpocząć nowy dzień. Wieczorami, szklany pawilon stanie się magnesem dla fanów muzyki. Mieszanka występów DJ-ów i koncertów na żywo takich artystów jak błyskotliwy Leopold, indie/rockowy duet Gurr i techno duet Tiefschwarz, zapewnią podczas Berlinale Lounge Nights elektryzującą atmosferę. Sam najważniejszy moment Berlinale, czyli wręczanie Złotych i Srebrnych Niedźwiedzi, będzie także na żywo transmitowany wprost do Audi Berlinale Lounge na Marlene-Dietrich-Platz. Moderatorem tego szczególnego wieczoru w Lounge będzie Nina Sonnenberg aka Fiva. Jest ona gospodarzem całego tegorocznego programu Berlinale Open House, z którego programem zapoznać się można na https://www.audi-berlinale.de/programm lub na https://www.berlinale.de/berlinaleopenhouse.
Carlo Chatrian, nowy dyrektor artystyczny Berlinale, cieszy się, że „we wspólnie opracowanych formatach Berlinale Open House poruszane są aktualne tematy z programu Berlinale, a jednocześnie zagadnienia te powiązane są z istotnymi aspektami kulturalnymi, biznesowymi i społecznymi”. On i Mariette Rissenbeek, nowa dyrektor wykonawcza Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie, na miejsca w których będą zaangażowani przed i podczas jedenastodniowego festiwalu, również dojeżdżać będą Audi e-tron.
Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie to forum, na którym spotykają się odważni i niekonwencjonalni twórcy filmowi. Aktywnie kształtują oni zmieniające się czasy i pewnie wytyczają nowe kierunki. Cztery pierścienie od 2015 roku promują też utalentowanych reżyserów filmów krótkometrażowych, wręczając im nagrodę Audi Short Film Award. Nagroda dla eksperymentalnej sztuki filmowej, w wysokości 20 000 euro, zostanie przekazana 29 lutego, podczas oficjalnej ceremonii wręczenia nagród na 70. Berlinale. „W filmach krótkometrażowych często zaobserwować możemy radykalnie nowe podejście do wielu tematów. Podejście, które jest potrzebne do wprowadzania innowacji, i które znajduje później odzwierciedlenie w Audi” - mówi Hubert Link. Z okazji jubileuszu, w salonie Audi Berlinale zaprezentowanych zostanie wiele filmów, które zdobyły Audi Short Film Award w latach poprzednich. Będą to „Planeta ∑” Momoko Seto (2015), „Słoneczny Spacer” Réki Bucsi (2018) i „Powstań” Bárbary Wagner i Benjamina de Burca (2019).
Specjalnie z myślą o 70. jubileuszu Festiwalu, Audi po raz kolejny zaprojektowało popularną festiwalową torbę i wyprodukowało ją w ilości 27 tysięcy sztuk. Ponadto po raz pierwszy podczas festiwalu dostępny będzie niewielki model Audi e-tron w malowaniu Berlinale. Limitowaną edycję tego modelu kupić będzie można zarówno podczas tego wydarzenia, jak i bezpośrednio na stronie Audi City Berlin.
Audi i Berlinale zaprezentują na czerwonym dywanie perspektywy na przyszłość
Audi i Berlinale zaprezentują na czerwonym dywanie perspektywy na przyszłość
- W pełni elektryczna: elegancka i nowoczesna flota samochodów marki Audi świadczyć będzie usługi shuttle service dla gości Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie
- Hubert Link, szef marketingu Audi na Niemcy mówi: „Audi Berlinale Lounge jest doskonałym miejscem do pokazania nowych perspektyw i nowego formatu wydarzeń”
- Berlinale Open House: Audi, Sponsor Główny Berlinale, podczas siedemdziesiątych urodzin festiwalu wspiera najwyższej klasy wydarzenia w sferze kina, kultury, biznesu oraz towarzyskie
Berlin/Ingolstadt, 29 stycznia 2020 r. W dniach od 20 lutego do 1 marca, podczas siedemdziesiątego, jubileuszowego Festiwalu Berlinale, Audi – po raz siódmy Główny Sponsor wydarzenia – zaprezentuje elegancką, nowoczesną flotę elektrycznych samochodów, które wozić będą najważniejszych gości wprost na czerwony dywan Pałacu Festiwalowego. Flota składać się będzie z w pełni elektrycznych Audi e-tron oraz z nowych modeli hybrydowych typu plug-in: Audi A8 TFSI e oraz A7 Sportback TFSI e. W ramach programu Berlinale Open House, który będzie miał miejsce w Audi Berlinale Lounge, cztery pierścienie wspólnie z uczestnikami festiwalu inicjować będą dialog na temat różnych perspektyw odzwierciadlających dynamiczne podejście do przyszłości. Natomiast dokładnie naprzeciwko Pałacu Festiwalowego Berlinale, fani kina i odwiedzający w tym czasie stolicę Niemiec, będą mieli okazję doświadczyć związanych z Berlinale dyskusji, wywiadów, przedstawień muzycznych i interaktywnych wydarzeń.