Tuż przed swoją oficjalną premierą, ten kompaktowy, sportowy sedan po raz pierwszy odbył próby w tunelu aerodynamicznym AUDI AG w Ingolstadt. Ciekawostką jest, że cała jego koncepcja aerodynamiczna została wcześniej stworzona czysto numerycznie - w komputerze. „Nasze obliczenia z wykorzystaniem Computational Fluid Dynamics zostały w pełni potwierdzone w tunelu aerodynamicznym” - mówi Detlef Schmidt, manager techniczny projektu Audi RS 3 LMS. „Przewidywane wartości siły docisku i oporu powietrza dokładnie się zgadzają.”
W dniach 23 i 24 lutego, na torze w Castellolí położonym 60 kilometrów na północny zachód od Barcelony, druga generacja bazowego sportowego modelu oferowanego przez Audi Sport, przejechała swoje pierwsze okrążenia na torze wyścigowym. Frédéric Vervisch zrobił nim około 500 kilometrów. Konstruktorzy skoncentrowali się na ogólnych testach podzespołów, wstępnych ustawieniach układu napędowego i podwozia oraz na bilansie aerodynamicznym. Inżynierowie sprawdzili także funkcjonalność obowiązkowej, znormalizowanej jednostki sterującej silnikiem TCR, co poprzedzone było intensywnymi pracami nad oprogramowaniem. Audi Sport kontynuowało te prace od 8 do 10 marca w Vallelunga, a następnie 17 i 18 marca na torze Aragon. Opady deszczu we Włoszech dały inżynierom szansę na dopracowanie ciśnień powietrza i ustawień zawieszenia na mokre warunki. Zmienna pogoda, której obawiano się podczas wyścigów, okazała się być zaletą podczas testów, i pozwoliła na uzyskanie szerokiego zakresu ustawień. Oprócz zawodnika Audi Sport Frédérica Vervischa, po raz pierwszy swoje uwagi co do prowadzenia pojazdu miał okazję przekazać nowy kierowca - Nathanaël Berthon. W Hiszpanii pracowano nad ustawieniami mechanizmu różnicowego, amortyzatorów i nad oporem aerodynamicznym. Zespół rozwojowy skupił się na optymalnej konfiguracji na kwalifikacje, ale sprawdził też zachowanie nowego samochodu na pełnym dystansie wyścigu.
„Nasz nowy samochód już podczas testów w Castellolí zrobił na wszystkich bardzo pozytywne wrażenie” - podsumowuje dr Andrea Milocco, kierownik projektu Audi RS 3 LMS. „Wrażenia się potwierdziły w Vallelunga i na Aragon. W sumie, naszym absolutnie niezawodnym samochodem przejechaliśmy do tej pory prawie 3000 kilometrów i stworzyliśmy dobrą podstawę do dalszych testów rozwojowych. Pozytywne jest również to, że dwaj nasi kierowcy są zgodni w swoich opiniach i dobrze się uzupełniają. Teraz krok po kroku realizujemy dalszy program.”
Kolejne etapy prowadzące do oficjalnego debiutu na torze zostały już ustalone. W trakcie testu bilansu osiągów przeprowadzanego przez promotora - WSC, celem jest określenie wartości dla aerodynamiki i środka ciężkości RS 3 LMS. Audi Sport chce też uzyskać homologację wyścigową do 1 maja. Testy i przygotowania do produkcji, na początku lata określą dalszy harmonogram.
Audi RS 3 LMS zadebiutuje podczas otwarcia sezonu WTCR - FIA World Touring Car Cup w dniach 3-5 czerwca na Nordschleife, na torze Nürburgring. Dostawy drugiej generacji samochodu wyścigowego Audi Sport TCR do klientów rozpoczną się w drugiej połowie roku. Od końca 2016 roku firma zbudowała i dostarczyła klientom na całym świecie 180 egzemplarzy poprzednika tego modelu i zdobyła z nimi globalnie 54 tytuły wyścigowe.
2021-03-26
Sport motorowy
Doskonalenie nowego Audi RS 3 LMS
Doskonalenie nowego Audi RS 3 LMS
Sidebar
- Testy nowego wyścigowego samochodu w tunelu aerodynamicznym w Ingolstadt
- Pierwsze jazdy testowe modelu w Hiszpanii i we Włoszech
- Za kierownicą auta zasiedli Nathanaël Berthon i Frédéric Vervisch
Neuburg nad Dunajem, 26 marca 2021 r. Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS miała miejsce 5 lutego, a teraz przygotowany przez Audi Sport model stworzony z myślą o seriach wyścigów TCR, przechodzi intensywny program testowy. Po próbach w tunelu aerodynamicznym w Ingolstadt, przyszedł czas na pierwsze przejazdy na torach wyścigowych w Castellolí w Katalonii, Vallelunga koło Rzymu i Aragon w północnej Hiszpanii. Jeszcze zanim RS 3 LMS zadebiutuje w wyścigach WTCR - FIA World Touring Car Cup, które odbędą się latem, zaplanowano kilka dodatkowych testów.
Bank prasowy
© 2024 Audi