Witamy w Audi Sport Nathanaël! Od lat znasz produkty naszej marki z wyścigów klienckich, a teraz po raz pierwszy jesteś kierowcą Audi Sport. To dla Ciebie duży krok?
Nathanaël Berthon: Od dłuższego czasu ścigam się na arenie międzynarodowej, ale jeździć dla producenta - to coś zupełnie innego. To fantastyczne uczucie być częścią rodziny Audi. Audi od wielu lat odnosi sukcesy w sportach motorowych i jestem dumny, że mogę być teraz w zespole czterech pierścieni. Audi RS 3 LMS to nowy, wspaniały samochód. Jestem niezwykle zmotywowany i z niecierpliwością czekam na sezon 2021.
Po światowej premierze Audi RS 3 LMS wystartował intensywny program testowy. Jak rozpoczęliście fazę rozwojową?
Frédéric Vervisch: Dla każdego wyczynowego kierowcy, to coś wyjątkowego towarzyszyć nowemu samochodowi wyścigowemu już od pierwszej godziny. Już kiedy przejechałem pierwsze kilometry w Castelloli, świetnie poczułem to auto. Już nasze pierwsze kroki sprawiają, że czuję się pewnie. Inżynierowie Audi stworzyli produkt najwyższej klasy, który już na tak wczesnym etapie wyróżnia się wysoką jakością. A my z każdym dniem spędzonym na torze uczymy się coraz więcej.
Nathanaël Berthon: Samochód jest dobry od samego początku. Jest szybki i daje wyraźne informacje zwrotne. Zmiana biegów odbywa się z bardzo krótkim czasem reakcji, a mimo to jest płynna. Jako kierowca od razu czujesz się bardzo komfortowo w kokpicie. Samochód prowadzi się jeszcze łatwiej niż jego poprzednika. Nieco bardziej centralna pozycja siedząca skutkuje również większym polem widzenia. Już teraz jestem bardzo entuzjastycznie nastawiony do jazdy Audi RS 3 LMS.
Frédéric, dla Ciebie program na lato oznacza powrót do WTCR - FIA World Touring Car Cup. Czego oczekujesz po rocznej przerwie?
Frédéric Vervisch: Miło jest, po świetnych doświadczeniach sezonów 2018 i 2019, powrócić do FIA WTCR razem z Audi Sport i z zespołem Comtoyou Racing Jean-Michela Baerta. Myślę, że dzięki mojemu doświadczeniu mogę przyspieszyć rozwój naszego nowego samochodu wyścigowego. Biorę udział w programie równolegle ze startami w wyścigach GT3 i mam nadzieję, że uda mi się coś zdziałać z nowym RS 3 LMS na tle silnej konkurencji.
Nathanaël, w zeszłym roku odniosłeś swoje pierwsze zwycięstwo w FIA WTCR za kierownicą Audi RS 3 LMS. Teraz startujesz w nowym samochodzie. Jakie są Twoje plany?
Nathanaël Berthon: Jeśli chodzi o nasz nowy samochód, to jestem całkowicie pewny siebie. Przed Vallelungą postawiliśmy sobie duże wymagania i udało nam się je zrealizować. W krótkim czasie wykręciłem sporo kilometrów, co bardzo mi pomaga. Teraz prowadzimy oceny w wielu obszarach, stawiając na to, co jest ważne w walce o mistrzostwo. Jeśli chodzi o mnie, to możemy startować już wkrótce. W czerwcu będziemy się od razu ścigać na torze Nürburgring Nordschleife. Lubię go z moich wcześniejszych wyścigów w 2018 i 2020 roku, ale muszę go jeszcze lepiej poznać. Jedno wiem na pewno: tor z pewnością będzie pasował do naszego nowego samochodu.
Frédéric, z jednej strony musisz rozwijać nowe RS 3 LMS dla FIA WTCR zgodnie ze swoimi życzeniami, ale z drugiej strony samochód musi być łatwy w obsłudze dla prywatnych kierowców na całym świecie. Czego mogą oczekiwać zespoły klienckie?
Frédéric Vervisch: Rozwijamy samochód tak precyzyjnie, jak to tylko możliwe, by dostarczyć klientom dobry produkt. Audi RS 3 LMS musi być wszechstronne, zarówno jeśli chodzi o tory i mistrzostwa na całym świecie, jak i o indywidualne życzenia dotyczące ustawień i zachowania podczas jazdy. Co mogę powiedzieć już dziś: w stosunku do poprzednika wiele się zmieniło. Elektronika jest nowa, podobnie jak ergonomia z lepszą pozycją siedzącą. Chłodzenie jest bardziej wydajne, a przełożenia w nowej skrzyni biegów są fantastyczne. Również mechanicy mogą się cieszyć: dzięki nowym opcjom kinematycznym, podczas ustawień mogą pracować o wiele dokładniej i krócej. Mamy bardzo dobre podstawy.
Nathanaël, jak daleko jesteś w przygotowaniach do sezonu po dotychczasowych testach?
Nathanaël Berthon: Wszyscy jesteśmy bardzo zmotywowani i przepracowaliśmy długie godziny na każdym teście. Coraz lepiej rozumiemy samochód, a jednocześnie wiemy, co jest jeszcze do zrobienia. W Aragonii ostatnio jeszcze bardziej poprawiliśmy podwozie i amortyzatory. Czuję, że mam dobry samochód, nawet jeśli przed rozpoczęciem sezonu czeka nas jeszcze dużo pracy.
2021-03-26
Sport motorowy
"Mamy bardzo dobre podstawy"
"Mamy bardzo dobre podstawy"
Sidebar
- Nathanaël Berthon: „Jestem zachwycony tym samochodem!”
- Frédéric Vervisch: „Inżynierowie Audi stworzyli produkt pierwszej klasy”
Neuburg nad Dunajem, 26 marca 2021 r. Kierowcy Audi Sport, Nathanaël Berthon i Frédéric Vervisch, wspólnie z inżynierami z Audi Sport customer racing testują nowe Audi RS 3 LMS. W poniższym wywiadzie zdają relację z czynionych postępów.
Bank prasowy
© 2023 Audi