W okresie od stycznia do końca kwietnia 2022 roku, w fazie pilotażowej umiejscowionej w Norymberdze pierwszej na świecie stacji szybkiego ładowania z sześcioma punktami ładowania o dużej mocy, które można sobie zarezerwować, Audi zarejestrowało około 3100 ładowań, co daje średnio 24 ładowania o mocy około 800 kWh dziennie. Ponadto salonik o powierzchni prawie 200 metrów kwadratowych, z tarasem o powierzchni 40 metrów kwadratowych, usytuowany nad stanowiskami ładowania, był odwiedzany przez średnio 35 klientów dziennie, a liczba ta stale rośnie. Komfortowe warunki ładowania i oczekiwania, z możliwością rezerwacji miejsca za pomocą aplikacji i atrakcyjną ofertą gastronomiczną, spotkały się z bardzo pozytywnymi opiniami użytkowników. Klienci wyrazili ogólne uznanie dla udogodnień na Audi charging hub: zadaszenia, obrotowych, ruchomych ramion z przewodami do ładowania, saloniku na piętrze i konsjerża. „Liczby i pozytywne opinie klientów dowodzą, że nasza koncepcja zaoferowania elastycznej infrastruktury szybkiego ładowania klasy premium w przestrzeni miejskiej, była trafiona w dziesiątkę” - mówi kierownik projektu Audi charging hub, Ralph Hollmig. Często korzystano także z usług dodatkowych, takich jak stacja wymiany akumulatorów dla mikromobilności oraz usługi dostawy artykułów spożywczych.
Samowystarczalna, zrównoważona struktura ładowania
Energia służąca do ładowania samochodów w Norymberdze, ale też we wszystkich przyszłych stacjach Audi charging hub, magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych z recyklingu pochodzących ze zdemontowanych pojazdów testowych, a ich zespoły umieszczone są w elastycznych pojemnikach w kształcie sześcianu, które w krótkim czasie można zamontować i zdemontować w różnych miejscach. Audi charging hub zapewnia aż sześć punktów ładowania HPC o wysokiej mocy do 320 kW. Dostarcza więc zrównoważoną infrastrukturę szybkiego ładowania tam, gdzie sieć elektryczna jest niewystarczająco mocna.
Dzięki około 2,45 MWh pojemności tymczasowej, charging hub w Norymberdze potrzebuje połączenia z siecią niskiego napięcia o mocy tylko 200 kW, by stale doładowywać akumulatorowe moduły magazynujące. Pomimo tego, na stacji, w tym samym czasie można ładować nawet sześć samochodów elektrycznych z mocą około jednego megawata. Audi charging hub korzysta wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, a panele słoneczne na dachu dostarczają do 30 kW dodatkowej zielonej energii.
Kompaktowa wersja stacji zbudowana z myślą o znajdującej się w Zurichu dzielnicy banków i firm ubezpieczeniowych
W oparciu o doświadczenia zdobyte w Norymberdze i dzięki pozytywnym opiniom klientów, Audi w drugiej połowie tego roku uruchomi w Zurychu kolejną wersję modułowego systemu Audi charging hub z czterema zadaszonymi punktami ładowania i dwoma modułami magazynującymi. Mniejsze wymagania przestrzenne i dostosowanie do miejskiej lokalizacji, były fundamentami decyzji o ustawieniu Audi charging hub właśnie w Zurichu, w dzielnicy pełnej banków i firm ubezpieczeniowych. Dodatkowe zalety takiego rozwiązania to krótki czas planowania, przygotowania i realizacji oraz brak konieczności prowadzenia prac inżynieryjnych. Istotnym elementem tej kompaktowej stacji jest przerobione ramię obrotowe, które zapewnia ładowanie bez barier z mocą do 320 kW wszystkich samochodów na całej szerokości poszczególnych miejsc ładowania.
Ekrany w punktach ładowania mają regulowaną wysokość, a przestrzeń między sześciennymi modułami a samochodami została zaprojektowana tak, by mogły przejechać nią osoby na wózkach inwalidzkich. Dodatkowo, dwa 55-calowe ekrany zwracają uwagę klientów m.in. na szeroki wachlarz usług obejmujący ofertę gastronomiczną i fitness, a także na sklepy i wypożyczalnie rowerów elektrycznych w bezpośrednim sąsiedztwie. Bardziej kompaktowy niż obiekt w Norymberdze, Audi charging hub w Zurychu oparty jest na tej samej modułowej konstrukcji, która umożliwia budowę punktów ładowania o różnych rozmiarach, z salonikiem lub bez. „Modułowa konstrukcja systemu pozwala nam elastycznie reagować na warunki panujące na miejscu” - wyjaśnia Ralph Hollmig.
Kolejne wdrożenia w roku 2023 i w pierwszej połowie roku 2024
W drugiej połowie 2022 roku Audi planuje uruchomienie kolejnych punktów ładowania. W Berlinie i w Salzburgu zostaną otwarte dwie kompaktowe stacje, podobne do tej w Zurychu. Trzy kolejne obiekty w niemieckich metropoliach, począwszy od roku 2023 pomogą sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na ładowanie w przestrzeni miejskiej. Audi planuje otwarcie jeszcze większej liczby Audi charging hub’ów w niemieckich miastach do połowy 2024 r.
2022-06-09
Technika
Audi, po sukcesie fazy pilotażowej, kontynuuje wdrażanie koncepcji charging hub’ów
Audi, po sukcesie fazy pilotażowej, kontynuuje wdrażanie koncepcji charging hub’ów
Sidebar
- 60 procent powracających klientów potwierdza, że koncepcja miejskiego ładowania samochodu elektrycznego jest dobrą alternatywą dla domowego Wallbox’a
- W drogiej połowie roku ruszy kolejna placówka pilotażowa koncepcji „charging hub”, w Zurichu
- Regularne „Audi charging hub’y” zostaną uruchomione do połowy roku 2024, na początek w Salzburgu i w Berlinie
Ingolstadt, 9 czerwca 2022 r. Opinie po fazie pilotażowej funkcjonowania Audi charging hub w Norymberdze okazały się nad wyraz pozytywne. Fakt, że około 60 procent sesji ładowania przypadło na stałych klientów potwierdza dobre założenia unikatowej na skalę światową koncepcji ładowania miejskiego spod znaku czterech pierścieni. Audi charging hub służy przede wszystkim kierowcom miejskim, którzy nie mają możliwości ładowania w domu. W drugiej połowie roku w centrum Zurychu zostanie uruchomiony drugi pilotażowy, kompaktowy punkt Audi charging hub. Następne znajdą się w Salzburgu i w Berlinie. Kolejne punkty ruszą w Niemczech w roku 2023 i do połowy 2024 roku.
Bank prasowy
© 2023 Audi