W okresie od stycznia do końca kwietnia 2022 roku, w fazie pilotażowej umiejscowionej w Norymberdze pierwszej na ¶wiecie stacji szybkiego ładowania z sze¶cioma punktami ładowania o dużej mocy, które można sobie zarezerwować, Audi zarejestrowało około 3100 ładowań, co daje ¶rednio 24 ładowania o mocy około 800 kWh dziennie. Ponadto salonik o powierzchni prawie 200 metrów kwadratowych, z tarasem o powierzchni 40 metrów kwadratowych, usytuowany nad stanowiskami ładowania, był odwiedzany przez ¶rednio 35 klientów dziennie, a liczba ta stale ro¶nie. Komfortowe warunki ładowania i oczekiwania, z możliwo¶ci± rezerwacji miejsca za pomoc± aplikacji i atrakcyjn± ofert± gastronomiczn±, spotkały się z bardzo pozytywnymi opiniami użytkowników. Klienci wyrazili ogólne uznanie dla udogodnień na Audi charging hub: zadaszenia, obrotowych, ruchomych ramion z przewodami do ładowania, saloniku na piętrze i konsjerża. „Liczby i pozytywne opinie klientów dowodz±, że nasza koncepcja zaoferowania elastycznej infrastruktury szybkiego ładowania klasy premium w przestrzeni miejskiej, była trafiona w dziesi±tkę” - mówi kierownik projektu Audi charging hub, Ralph Hollmig. Często korzystano także z usług dodatkowych, takich jak stacja wymiany akumulatorów dla mikromobilno¶ci oraz usługi dostawy artykułów spożywczych.
Samowystarczalna, zrównoważona struktura ładowania
Energia służ±ca do ładowania samochodów w Norymberdze, ale też we wszystkich przyszłych stacjach Audi charging hub, magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych z recyklingu pochodz±cych ze zdemontowanych pojazdów testowych, a ich zespoły umieszczone s± w elastycznych pojemnikach w kształcie sze¶cianu, które w krótkim czasie można zamontować i zdemontować w różnych miejscach. Audi charging hub zapewnia aż sze¶ć punktów ładowania HPC o wysokiej mocy do 320 kW. Dostarcza więc zrównoważon± infrastrukturę szybkiego ładowania tam, gdzie sieć elektryczna jest niewystarczaj±co mocna.
Dzięki około 2,45 MWh pojemno¶ci tymczasowej, charging hub w Norymberdze potrzebuje poł±czenia z sieci± niskiego napięcia o mocy tylko 200 kW, by stale doładowywać akumulatorowe moduły magazynuj±ce. Pomimo tego, na stacji, w tym samym czasie można ładować nawet sze¶ć samochodów elektrycznych z moc± około jednego megawata. Audi charging hub korzysta wył±cznie z energii pochodz±cej ze Ľródeł odnawialnych, a panele słoneczne na dachu dostarczaj± do 30 kW dodatkowej zielonej energii.
Kompaktowa wersja stacji zbudowana z my¶l± o znajduj±cej się w Zurichu dzielnicy banków i firm ubezpieczeniowych
W oparciu o do¶wiadczenia zdobyte w Norymberdze i dzięki pozytywnym opiniom klientów, Audi w drugiej połowie tego roku uruchomi w Zurychu kolejn± wersję modułowego systemu Audi charging hub z czterema zadaszonymi punktami ładowania i dwoma modułami magazynuj±cymi. Mniejsze wymagania przestrzenne i dostosowanie do miejskiej lokalizacji, były fundamentami decyzji o ustawieniu Audi charging hub wła¶nie w Zurichu, w dzielnicy pełnej banków i firm ubezpieczeniowych. Dodatkowe zalety takiego rozwi±zania to krótki czas planowania, przygotowania i realizacji oraz brak konieczno¶ci prowadzenia prac inżynieryjnych. Istotnym elementem tej kompaktowej stacji jest przerobione ramię obrotowe, które zapewnia ładowanie bez barier z moc± do 320 kW wszystkich samochodów na całej szeroko¶ci poszczególnych miejsc ładowania.
Ekrany w punktach ładowania maj± regulowan± wysoko¶ć, a przestrzeń między sze¶ciennymi modułami a samochodami została zaprojektowana tak, by mogły przejechać ni± osoby na wózkach inwalidzkich. Dodatkowo, dwa 55-calowe ekrany zwracaj± uwagę klientów m.in. na szeroki wachlarz usług obejmuj±cy ofertę gastronomiczn± i fitness, a także na sklepy i wypożyczalnie rowerów elektrycznych w bezpo¶rednim s±siedztwie. Bardziej kompaktowy niż obiekt w Norymberdze, Audi charging hub w Zurychu oparty jest na tej samej modułowej konstrukcji, która umożliwia budowę punktów ładowania o różnych rozmiarach, z salonikiem lub bez. „Modułowa konstrukcja systemu pozwala nam elastycznie reagować na warunki panuj±ce na miejscu” - wyja¶nia Ralph Hollmig.
Kolejne wdrożenia w roku 2023 i w pierwszej połowie roku 2024
W drugiej połowie 2022 roku Audi planuje uruchomienie kolejnych punktów ładowania. W Berlinie i w Salzburgu zostan± otwarte dwie kompaktowe stacje, podobne do tej w Zurychu. Trzy kolejne obiekty w niemieckich metropoliach, pocz±wszy od roku 2023 pomog± sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na ładowanie w przestrzeni miejskiej. Audi planuje otwarcie jeszcze większej liczby Audi charging hub’ów w niemieckich miastach do połowy 2024 r.
2022-06-09
Technika
Audi, po sukcesie fazy pilotażowej, kontynuuje wdrażanie koncepcji charging hub’ów
Audi, po sukcesie fazy pilotażowej, kontynuuje wdrażanie koncepcji charging hub’ów
Sidebar
- 60 procent powracaj±cych klientów potwierdza, że koncepcja miejskiego ładowania samochodu elektrycznego jest dobr± alternatyw± dla domowego Wallbox’a
- W drogiej połowie roku ruszy kolejna placówka pilotażowa koncepcji „charging hub”, w Zurichu
- Regularne „Audi charging hub’y” zostan± uruchomione do połowy roku 2024, na pocz±tek w Salzburgu i w Berlinie
Ingolstadt, 9 czerwca 2022 r. Opinie po fazie pilotażowej funkcjonowania Audi charging hub w Norymberdze okazały się nad wyraz pozytywne. Fakt, że około 60 procent sesji ładowania przypadło na stałych klientów potwierdza dobre założenia unikatowej na skalę ¶wiatow± koncepcji ładowania miejskiego spod znaku czterech pier¶cieni. Audi charging hub służy przede wszystkim kierowcom miejskim, którzy nie maj± możliwo¶ci ładowania w domu. W drugiej połowie roku w centrum Zurychu zostanie uruchomiony drugi pilotażowy, kompaktowy punkt Audi charging hub. Następne znajd± się w Salzburgu i w Berlinie. Kolejne punkty rusz± w Niemczech w roku 2023 i do połowy 2024 roku.
Bank prasowy
© 2024 Audi