Audi Q8 e-tron - topowy model wśród elektrycznych SUV’ów i crossoverów marki, występuje w aż czterech wariantach: jako SUV Audi Q8 e-tron, coupé Q8 Sportback e-tron, a także w sportowych wariantach SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron. Już na pierwszy rzut oka widać, że to modele w pełni elektryczne. To zasługa nowej stylistyki przodu z charakterystyczną maską Singleframe i odwróconym grillem oraz tyłu, z blade’m nad przeprojektowanym tylnym dyfuzorem. Elementy te konsekwentnie przenoszą elektryczny język stylistyczny Audi w przyszłość. Ekskluzywnym akcentem w pakiecie S line jest grill Singleframe wykończony kolorystycznie w kolorze nadwozia.
Jako prestiżowy, elektryczny SUV marki Audi, Q8 e-tron prezentuje też nową tożsamość korporacyjną marki. Jej znakiem rozpoznawczym jest teraz dwuwymiarowy wzór czterech pierścieni. Ale to nie wszystko! Q8 e-tron jest też pierwszym modelem, w którym na słupku B umieszczono nowe oznaczenie z napisem „Audi”.
Chcesz wiedzieć więcej? Poniżej najważniejsze informacje dotyczące Audi Q8 e-tron w skrócie. Sprawdź jak dobrze znasz ten model!
Pozycjonowanie
- Najwyżej pozycjonowany model w portfolio elektrycznych SUV-ów Audi, zapewniający charakterystyczny dla pojazdów klasy luksusowej komfort, wyjątkową przydatność na co dzień i sportowe wrażenia z jazdy
- Dwie wersje: klasyczny SUV lub Sportback o linii coupé
- Dwie wersje sportowe: SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron
Napęd i rekuperacja
- Elektryczny napęd na cztery koła z jednym silnikiem asynchronicznym na osi przedniej i jednym na osi tylnej. W modelu SQ8 e-tron dwa silniki asynchroniczne na osi tylnej, jeden na osi przedniej
- Działania na rzecz wydajności i optymalna strategia eksploatacji układu napędowego: zmieniona, dzięki zwiększeniu liczby uzwojeń miedzianych w stojanie z 12 do 14, charakterystyka silnika w silniku asynchronicznym (oś tylna); silniejsze pole magnetyczne przy zmniejszonym natężeniu prądu przy tym samym momencie obrotowym, w celu zwiększenia sprawności i wydłużenia zasięgu
- Moc maksymalna: 250 kW / moment obrotowy 664 Nm (Audi Q8 50 e-tron), 300 kW / moment obrotowy 664 Nm (Audi Q8 55 e-tron) oraz 370 kW i moment obrotowy 973 Nm (Audi SQ8 e-tron)
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: Audi Q8 50 e-tron w 6,0 sekund (zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0 (0)), Q8 55 e-tron w 5,6 sekundy (zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,4-20,6 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0 (0)) i Audi SQ8 e-tron w 4,5 sekundy (zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: - (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0 (0))
- Prędkość maksymalna ograniczona do 200 km/h; dla SQ8 e-tron: 210 km/h
- Możliwość ustawienia kilka stopni rekuperacji (odzyskiwania energii hamowania). Dzięki zintegrowanemu systemowi sterowania hamowaniem, ponad 90% codziennych procesów hamowania (do 0,3 g) realizowanych jest przez silniki elektryczne, poprzez inteligentne sterowanie żeglowaniem i przez rekuperację za pomocą predyktywnych asystentów wydajności
Akumulator i ładowanie
- Akumulator litowo-jonowy 396 V o pojemności 89 kWh netto (brutto: 95 kWh) w modelu Audi Q8 50 e-tron lub 106 kWh (brutto: 114 kWh) w modelach Audi Q8 55 e-tron Audi SQ8 e-tron
- Zaawansowana technologia ogniw i zoptymalizowana chemia ogniw z nowym zarządzaniem bateriami zwiększa gęstość energii o około 20%, podczas gdy procesy układania z warstwami elektrod zwiększają wydajność pakietu ogniw pryzmatycznych
- Zasięg z dużym akumulatorem: SUV do ok. 582 km / Sportback do ok. 600 km. W modelu SQ8 e-tron: SUV do 494 km / 513 km w przypadku modelu Sportback. Zasięg z mniejszym akumulatorem: do ok. 491 km w przypadku SUV-a, w modelu Sportback do ok. 505 km. Wszystkie wartości mierzone zgodnie z procedurą WLTP
- W standardzie ładowanie prądem stałym z mocą do 170 kW (akumulator 89 kWh z mocą do 150 kW); Standardowe ładowanie prądem zmiennym z mocą 11 kW; opcjonalna ładowarka pokładowa z mocą maksymalną 22 kW oraz opcjonalne drugie gniazdo ładowania po prawej stronie pojazdu
- Wyjątkowy na konkurencyjnym rynku wysoki przebieg krzywej ładowania: zapewnia bardzo dobry zasięg, ładowanie 10–80% w około 28 minut (89 kWh) lub w około 31 minut (106 kWh). Zasięg do 123 km uzyskuje się w ciągu dziesięciominutowego ładowania
- Nowa usługa ładowania Audi z dostępem do około 400 000 punktów ładowania w Europie. Przy zakupie nowego w pełni elektrycznego modelu Audi, w pierwszym roku w planie Pro bez comiesięcznej opłaty za utrzymanie konta
- Funkcja Plug & Charge (PnC) umożliwia automatyczne uwierzytelnianie i fakturowanie na stacjach ładowania
- Inteligentne zarządzanie temperaturą dzięki montowanym standardowo czterem obwodom chłodzącym i pompie ciepła
Wygląd zewnętrzny, aerodynamika i karoseria
- Długość 4915 mm, szerokość 1937 mm (SQ8 1976 mm), wysokość 1633/1619 mm (SUV/Sportback, wraz z anteną dachową). SQ8 SUV 1631 mm, Sportback 1617 mm (wysokość).
- Bagażnik 569 l (SUV), 528 l (Sportback) oraz dodatkowy bagażnik 62 l z przodu
- Zoptymalizowana koncepcja aerodynamiki przyczynia się do zmniejszenia oporu powietrza i zwiększenia wydajności
- Zmniejszony opór aerodynamiczny: cw 0,27 w SUV-ie i cw 0,24 w wersji Sportback
- Nowe spojlery kół w podwoziu (SUV: na przedzie; Sportback: na przedzie i z tyłu; SQ8 Sportback e-tron: z tyłu) gwarantują usprawnienie przepływu powietrza wokół kół.
- Regulowany dopływ chłodnego powietrza stanowi rozwiązanie konfliktu między wysoką wydajnością chłodzenia a optymalną aerodynamiką. Nowa koncepcja przepływu powietrza chłodzącego z elementem samozamykającym z przodu pojazdu, przyczynia się do zmniejszenia strat przepływu
- Nowa konstrukcja przodu pojazdu z maską Singleframe i odwróconą wkładką grilla
- Pierwszy model z nową identyfikacją marki (bardziej płaskie, dwuwymiarowe pierścienie Audi z przodu i z tyłu) i nazwą modelu (oznaczenie na słupku B)
- Jedenaście kolorów, w tym pięć nowych: czerwony metalik Soneira, szary Solid Magnetic, brązowy metalik Madeira oraz niebieski metalik Ultra Blue dostępny wyłącznie w modelu S i w wariancie S-line. Kolor srebrny Florett będzie dostępny w drugiej połowie roku 2023
Reflektory i światła
- Wbudowana w reflektory pozioma sygnatura świetlna; szeroki pas świetlny z tyłu
- Nowe projekcje świetlne w Singleframe tworzą wizualnie spójne połączenie reflektorów
- Cyfrowe reflektory diodowe Matrix LED zapewniają jeszcze bardziej precyzyjne oświetlenie
- Trzy nowe funkcje: zaawansowane informacje o ruchu, światło kierunkowe na drogach poza obszarem zabudowanym oraz oświetlenie pasa z wskaźnikiem kierunku
Stylistyka wnętrza
- Przestronne wnętrze dla pięciu osób
- Rozbudowane funkcje związane z komfortem jazdy (opcjonalne): fotele z funkcją wentylacji i masażu, pakiet jakości powietrza, pakiet oświetlenia konturowego i ambientowego
- Stylistyka wnętrza utrzymana w eleganckiej, minimalistycznej formie
- Duży łuk stylistyczny (tzw. wrap-around) okalający kokpit, wyświetlacz dotykowy MMI
- Nowe wstawki dekoracyjne, m.in. z ekologicznej tkaniny technicznej
- Fotele sportowe tapicerowane mikrofibrą Dinamica
- Pakiet czerwonych przeszyć Audi Sport (kierownica, pasy, fotele, podłokietnik środkowy, podłokietnik, oparcie kolan)
- Nowość: osłony klamer pasów bezpieczeństwa wytwarzane z wykorzystaniem innowacyjnego procesu recyklingu
Obsługa i wyświetlacze
- Wyświetlacze dotykowe MMI o przekątnej 8,6 i 10,1 cala z haptycznym sygnałem zwrotnym; na życzenie wirtualne lusterka zewnętrzne z wyświetlaczami dotykowymi
- Obsługa z wykorzystaniem technologii przetwarzania języka naturalnego z wyszukiwaniem w zasobach pokładowych i w chmurze; ponadto asystent głosowy Amazon Alexa
- W standardzie kokpit Audi virtual cockpit, na życzenie w wersji Plus z trzecim widokiem; opcjonalnie wyświetlacz przezierny head-up display
Systemy Infotainment i Audi connect
- Szeroki wachlarz usług Audi connect
- W standardzie nawigacja MMI Navigation plus, transfer danych z prędkością LTE, hotspot Wi-Fi
- System nagłaśniający Bang & Olufsen Premium Sound System z dostępnym opcjonalnie dźwiękiem 3D
Systemy wspomagania kierowcy i usługi cyfrowe
- W wersji standardowej systemy bezpieczeństwa Audi pre sense. Opcjonalne pakiety City, Tour i Park wraz ze zdalnym asystent parkowania Park Assist plus
- W wyposażeniu standardowym planer trasy e-tron zapewniający nawigację i planowanie ładowania
- Funkcje na żądanie: w przyszłości rozbudowa funkcji pojazdu związanych z oświetleniem, systemami wspomagania kierowcy i systemem infotainment
Podwozie i układ kierowniczy
- Nisko położony środek ciężkości oraz niemal równy rozkład masy między osie przednią i tylną, wynikające z pozycji montażowej akumulatora wysokonapięciowego
- Montowane standardowo zawieszenie pneumatyczne z regulacją amortyzatorów (od trybu komfortowego po sportowy) i wysoka dynamika boczna
- Nowy progresywny układ kierowniczy ze zmodyfikowaną przekładnią zapewnia bardziej bezpośrednie prowadzenie i większą zwinność, a także zmniejszenie związanego z prowadzeniem wysiłku
- Precyzyjne dostrojenie podwozia, kinematyki osi i systemu ESC, zwiększa dynamikę boczną
- Prześwit pojazdu 176 mm można za pomocą zawieszenia pneumatycznego zmienić o 76 mm; automatyczne obniżanie na autostradzie przy wyższej prędkości
- W standardzie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select z większym zróżnicowaniem dostępnych profili: auto, comfort, dynamic, efficiency, individual, allroad i offroad
- Koła o średnicy od 19 do 22 cali, nowa konstrukcja kół w każdym rozmiarze
Produkcja i zrównoważony rozwój
- Produkcja i dostawa do klientów w Europie i USA neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla
- Produkcja i wytwarzanie ogniw akumulatorowych z wykorzystaniem energii odnawialnej
- Zastosowanie we wnętrzu materiałów pochodzących z recyklingu
- Osłony klamer pasów bezpieczeństwa wytwarzane z wykorzystaniem innowacyjnego procesu recyklingu (pochodzących z recyklingu samochodowych tworzyw sztucznych)
- Ulepszona aerodynamika i zwiększona wydajność jazdy podczas codziennego korzystania z auta
Audi Q8 e-tron dostępne jest do zamawiania w konfiguratorze modeli na stronie www.audi.pl. Ten duży, komfortowy, w pełni elektryczny SUV, zamówić można również w wersji Sportback. Ceny modelu rozpoczynają się od 345 600 PLN za wersję SUV i od 356 900 PLN za wersję Sportback. Więcej informacji na temat modelu znaleźć można również w Banku Prasowym Audi www.audi-mediacenter.pl
2023-06-02
Modele
Sprawdź co wiesz o Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron!
Sprawdź co wiesz o Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron!
Sidebar
Poznań, 2 czerwca 2023 r. Zwiększona wydajność, większy zasięg i dopracowana stylistyka – to właśnie Audi Q8 e-tron, kolejny ważny element gamy w pełni elektrycznych modeli marki Audi. W Q8 e-tron – w porównaniu z jego poprzednikiem Audi e-tron – udało się znacznie zwiększyć zarówno pojemność akumulatorów, jak i wydajność ładowania. We wszystkich wersjach Q8 e-tron udoskonalono też silniki, progresywny układ kierowniczy i systemy kontroli zawieszenia, a tym samym dynamiczne właściwości jezdne, tak typowe dla Audi.
Bank prasowy
© 2025 Audi