Audi MediaCenter

Sport motorowy

Audi Sport umacnia „przewagę dzięki technice” w sportach motorowych już od roku 1981. Cztery pierścienie z sukcesem prowadziły wiele projektów sportów motorowych – WRC, Pikes Peak, Super Touring Cars, DTM, GT, Le Mans, – zdobywając w nim wiele zwycięstw i trofeów. Obecnie, program sportowy Audi to Formuła E, DTM, Rallycross, Audi Sport TT Cup i tzw. customer racing.

Komunikaty prasowe

  • 2021-06-21
    Formuła E

    Audi triumfuje w Formule E: najwyższe miejsca na podium i cenne punkty

    Startując w sobotę z ósmego i dziewiątego miejsca startowego, dwaj kierowcy Audi Sport ABT Schaeffler zajęli finałowo dwa najwyższe miejsca na podium. Lucas di Grassi odniósł swoje trzynaste zwycięstwo, a René Rast, zajmując drugie miejsce, dopełnił triumfu Audi. 44 punkty zdobyte przez ten duet...
  • 2021-06-14
    Formuła E

    Kolejna runda Formuły E: dla Audi niczym w domu

    „Zainteresowanie i entuzjazm dla Formuły E są w Meksyku ogromne” - mówi Lucas di Grassi. Ten zawodnik Audi Sport ABT Schaeffler przed ostatnim występem tutaj w lutym 2020 roku, spędził dzień odwiedzając fabrykę w San José Chiapa, spotykając wielu pracowników, rozdając autografy i...
  • 2021-06-11
    Audi Sport customer racing

    Rekord produkcji Audi R8 LMS

    „W naszym wysoce konkurencyjnym środowisku można łatwo zauważyć, że nie jest bynajmniej rzeczą oczywistą, iż następca odnosi taki sam sukces komercyjny jak model poprzedni. A jeszcze rzadziej można zobaczyć, że go przewyższa” - mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing....
  • 2021-06-07
    Audi Sport customer racing

    Mała nagroda dla Audi za mocny wyścig na Nürburgring

    „Po ponownym starcie w niedzielę w samo południe, byliśmy świadkami niezwykle emocjonującej edycji wyścigu, w której cztery marki walczyły o zwycięstwo” - mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Mieliśmy z Audi Sport Team Land duże szanse na wygraną, albo...
  • 2021-05-31
    Sport motorowy

    "Dream Team" Audi na Rajd Dakar 2022

    Mattias Ekström i Emil Bergkvist ze Szwecji, Stéphane Peterhansel i Edouard Boulanger z Francji oraz Carlos Sainz i Lucas Cruz z Hiszpanii, będą reprezentować barwy Audi w najtrudniejszym rajdzie świata, którego kolejna edycja odbędzie się w dniach od 2 do 14 stycznia 2022 roku. „Bez...
  • 2021-05-28
    Audi Sport customer racing

    Audi na największym w tym roku festiwalu sportów motorowych

    „Po tym, jak w zeszłym roku zabrakło nam niewiele do szóstego zwycięstwa w klasyfikacji generalnej, w tym roku stajemy przed kolejną szansą. Wiemy, jak wymagające jest to zadanie, tym bardziej, że grono rywali jest znakomite. Na starcie staną w sumie 34 samochody wyścigowe grupy GT3”...
  • 2021-05-10
    Formuła E

    Niesamowity wyścig Formuły E w Monako

    „Ten wyścig był wspaniałą reklamą serii Formuła E i generalnie wyścigów aut elektrycznych” – powiedział Allan McNish, szef teamu Audi Sport ABT Schaeffler. „Niestety, dla nas jako zespołu, ta sobotnia impreza była raczej rozczarowująca.”

    René Rast na...
  • 2021-05-04
    Formuła E

    Kolejna runda Formuły E niemal pod domem Lucasa di Grassi

    „Monako jest prostu stworzone dla Formuły E. Dla mnie to wyścig, na który czekam najbardziej” - mówi Lucas di Grassi, który od lat wraz z żoną i dwójką dzieci mieszka w Księstwie. „Ustawienie dłuższej wersji przebiegu trasy pozwala teraz na przejazd obok wszystkich kultowych...
  • 2021-04-29
    Sport motorowy

    Projekt powrotu Audi do wyścigu Le Mans nabiera kształtów

    „Nowa kategoria pojazdów LMDh doskonale pasuje do naszego nowego myślenia o sportach motorowych” – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH, odpowiedzialny jednocześnie za dział sportów motorowych Audi. „Przepisy pozwalają nam wystawić nasze nowe,...
  • 2021-04-26
    Formuła E

    Punktowane pozycje dla obu zawodników Audi Sport ABT Schaeffler w wyścigach Formuły E w Walencji

    W sobotę, w niesprzyjających, deszczowych warunkach, samochód bezpieczeństwa pojawiał się na torze kilka razy, a wyścig dla większości kierowców okazał się być o jedno okrążenie za długi. Wszyscy bardzo umiarkowanie musieli zarządzać pozostałą ilością dostępnej energii i oszczędzać ją na finisz....