Tradycja
Tradycja

Pełna spektakularnych wydarzeń i często zmienna historia Audi AG, rozpoczęła się jeszcze w XIX wieku. W tym dziale znajdziesz wiele informacji dotyczących osobowości związanych z ponad stuletnią historią firmy, dotyczących rozwoju i fascynującej ewolucji poszczególnych modeli, wyścigów samochodowych oraz kamieni milowych w produkcji samochodów i silników.
Komunikaty prasowe
-
Utytułowane klasyki od Audi Sport racing legends dla kolekcjonerów
Audi Sport spełnia marzenia – miłośnicy prototypów z wcześniejszych programów fabrycznych marki mogą teraz spełnić wyjątkowe życzenia pod znakiem czterech pierścieni. Poprzez zakup oryginalnego podwozia stają się nie tylko właścicielami, ale także częścią jednej z najbardziej udanych er... -
Audi Tradition prezentuje historię modeli Audi 100 i A6
W ciągu czterech generacji modelowych Audi 100 zdobyło pięciokrotnie Złotą Kierownicę, dwukrotnie tytuł „Samochodu Roku” oraz raz zostało wybrane „Światowym Samochodem Roku” przez dziennikarzy motoryzacyjnych. Sukces tej serii modelowej podkreśla sprzedaż łącznie 3,2... -
Audi Tradition rozpoczyna sezon wydarzeń w 2025 roku
Program roczny rozpoczyna się od Bremen Classic Motorshow (31 stycznia-2 lutego). Tam Audi Tradition uczci 25. rocznicę wprowadzenia na rynek Audi A2 i pokaże z tej okazji wersję z polerowanego aluminium. Audi Tradition będzie również służyć informacjami na wspólnym stoisku Grupy Volkswagen w... -
Audi 50: pierwszy mały niemiecki samochód obchodzi swoje pięćdziesiąte urodziny
Nowe Audi 50 miało być nowoczesne i wszechstronne, a jego zadaniem - uzupełnienie gamy modeli Audi 80 i Audi 100. Już w 1970 r. inżynierowie z Audi NSU Auto Union AG rozpoczęli prace nad projektem, któremu przewodził CTO Ludwig Kraus. Szukali oni następcy solidnego małego samochodu NSU, który... -
Avant: połączenie funkcjonalności z luksusem i osiągami
Historia tych modeli rozpoczęła się w 1977 r., gdy zadebiutowało pierwsze Audi 100 Avant. Była to pierwsza podejście marki do połączenia funkcjonalnego nadwozia kombi z luksusowym charakterem Audi. Dzięki temu model oferował znacznie więcej miejsca dla pasażerów niż sedan i zdecydowanie bardziej... -
Audi: Świąteczne quattro Rallye S1
Rajdowa Grupa B była wyjątkowa. Miała ona wprowadzić rajdy samochodowe na zupełnie inny poziom prędkości i technologiczny, zbliżony do osiągów ówczesnych bolidów Formuły 1. Auta biorące udział w tej klasie miały ponad 300 koni mechanicznych i napęd na cztery koła. Była to doskonała okazja dla... -
Seria Q: komfort i elegancja w formie SUV-a
Nowe Q8: Największy Q w najlepszej formie
Audi Q8, który zadebiutował w 2018 roku, jest największym modelem marki. Jego znakiem szczególnym jest opadający dach, który nadaje mu dynamiczną sylwetkę coupé. Z tego względu, mimo swoich rozmiarów, Q8 wygląda bardzo dynamicznie i... -
Sportowy, piękny i innowacyjny: NSU/Wankel Spider
We wczesnych latach pięćdziesiątych NSU pracowało nad absolutnie bezprecedensową koncepcją silnika. Pracami kierował Felix Wankel. Urodzony w Lahr w Badenii w 1902 roku inżynier, rozpoczął swoją karierę zawodową od stażu jako urzędnik w wydawnictwie. Początkowo samouk, Wankel pod koniec lat... -
Podróż nad Nil: NSU Ramses
Od kraju rolniczego, do państwa z własnym przemysłem motoryzacyjnym. We wczesnych latach sześćdziesiątych Egipt realizował ambitne cele gospodarcze. W ramach planu rozwoju, socjalistyczne państwo chciało zwiększyć dobrobyt i zmniejszyć swoją zależność od innych krajów. Liczne dobra konsumpcyjne,... -
Włoski styl „made in Neckarsulm”: NSU Lambretta
W roku 1950 zakład w Neckarsulm doświadczył fali zwolnień. Związane to było z wygaśnięciem w połowie tego roku umowy na naprawę pojazdów dla armii amerykańskiej stacjonującej w Niemczech. Kierownictwo NSU rozpoczęło desperackie poszukiwania sposobów na wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładu. Na...