Perspektywa seryjnej produkcji: Audi e-tron quattro concept na IAA 2015
- Najnowocześniejszy akumulator i doskonała aerodynamika zapewniają zasięg ponad 500 kilometrów
- Sportowy SUV z wyłącznie elektrycznym napędem będzie produkowany seryjnie od roku 2018
Ingolstadt/Frankfurt nad Menem, 19 sierpnia 2015 r. Elektryczna jazda to w Audi przyjemność, a nie kompromis. Z takiego właśnie założenia wychodzi koncern z Ingolstadt, zapowiadając przedstawienie podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej IAA 2015 we Frankfurcie nowego modelu: Audi e-tron quattro concept. Koncepcyjny, sportowy SUV, daje perspektywę na pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny spod znaku czterech pierścieni.
Pojazd studyjny bazuje na modularnej, wzdłużnej platformie podłogowej drugiej generacji, dającej duże możliwości jeśli chodzi o montaż układu napędowego i karoserii. Długość auta mieści je w przedziale pomiędzy Audi Q5 a Q7. Typowy dla SUV-ów kształt karoserii z jednej strony i płaska, podobna do coupé kabina Audi e-tron quattro concept z drugiej, dają wrażenie dużej dynamiki. Przestronne wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób.
Pojemny, litowo-jonowy akumulator umieszczono pomiędzy osiami, poniżej przedziału pasażerskiego. Takie miejsce montażu zapewnia nisko osadzony punkt ciężkości oraz równomierne rozłożenie obciążeń między osiami, co daje dużą dynamikę jazdy oraz maksymalne bezpieczeństwo, wykraczające poza ten segment.
Projektując układ napędowy, inżynierowie Audi korzystali ze swych doświadczeń przy budowie elektrycznie napędzanego, sportowego Audi R8 e-tron. Audi e-tron quattro concept napędzają trzy silniki elektryczne: jeden umieszczony na osi przedniej, dwa kolejne na tylnej. Dzięki temu, samochód ten jest elektrycznym quattro, e-tron quattro – pojazdem dynamicznym, a jednocześnie bardzo wydajnym.







