Audi A2 świętuje 25-lecieIngolstadt/Neckarsulm, 2 października 2025 r. – Minęło 25 lat od jego premiery, a od początku wzbudzał emocje: Audi A2. Dzięki innowacyjnemu aluminiowemu nadwoziu kompakt ten był lekki, aerodynamiczny i wyjątkowo oszczędny. Klienci mieli do wyboru pięć wariantów silnikowych, a model A2 1.2 TDI wywołał sensację jako pierwszy na świecie czterodrzwiowy samochód zużywający tylko trzy litry paliwa. Od 2003 roku uwagę przyciągała specjalna edycja „colour.storm” z unikalnymi kolorami lakieru. Jednak ze względu na sprzedaż niższą od oczekiwań, Audi zakończyło produkcję w 2005 roku – po nieco ponad pięciu latach i 176 377 wyprodukowanych egzemplarzach. Innowacyjne Audi A2 dziś zyskuje „drugą karierę”: jako nowoczesny klasyk o stabilnej wartości, zyskało lojalną grupę fanów i nadal często spotykane jest na drogach jako codzienny towarzysz.
Utytułowane klasyki od Audi Sport racing legends dla kolekcjonerów Audi Sport wkracza na nowe terytorium: po raz pierwszy w historii, prototypy LMP i DTM z dawnych fabrycznych programów wyścigowych są dostępne do zakupu jako ekskluzywne pojazdy w stanie umożliwiającym jazdę. Nowo utworzony zespół projektowy Audi Sport racing legends przygotowuje te fascynujące samochody z wykorzystaniem wiedzy producenta dla wybranego grona kolekcjonerów. Po prezentacji programu 2 kwietnia w Neuburg an der Donau, Audi Sport zaprezentuje się na trzech międzynarodowych wydarzeniach poświęconych samochodom klasycznym w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. Pierwszy egzemplarz ma zostać przekazany w połowie roku.
Audi Tradition prezentuje historię modeli Audi 100 i A6 Neckarsulm, 18 lutego 2025 r. Audi Tradition przedstawia wyjątkowy rozdział w historii Audi poprzez nową wystawę w Audi Forum Neckarsulm: awans firmy do wyższej klasy średniej dzięki modelowi Audi 100. Do 30 kwietnia na drugim piętrze Audi Forum odwiedzający będą mogli zobaczyć łącznie 17 eksponatów z ośmiu generacji serii modelowej C, począwszy od Audi 100 z 1968 roku.
Audi Tradition rozpoczyna sezon wydarzeń w 2025 rokuIngolstadt, 24 stycznia 2025 r. Audi Tradition weźmie w tym roku udział w licznych wydarzeniach i będzie świętować wiele rocznic. Mija 60 lat od ponownego wprowadzenia marki Audi. W 1965 roku firma „z czterema pierścieniami”, wówczas jeszcze nazywana Auto Union GmbH, zakończyła erę silników dwusuwowych, wprowadzając nowy model z czterocylindrowym silnikiem czterosuwowym i nazwała go „Audi”. Ten pierwszy powojenny model marki będzie można zobaczyć wraz z innymi pojazdami z historycznej kolekcji Audi, na przykład podczas Międzynarodowego Dnia Muzeów 18 maja w Ingolstadt. Co więcej, w tym roku Audi museum mobile świętuje podczas Dnia Muzeów własny jubileusz: 25. urodziny.
Audi 50: pierwszy mały niemiecki samochód obchodzi swoje pięćdziesiąte urodzinyIngolstadt, 4 kwietnia 2024 r. Audi 50 pojawiło się we właściwym czasie. Pierwszy mały samochód niemieckiego producenta, został wprowadzony na rynek w 1974 r., wkrótce po rozpoczęciu kryzysu naftowego w 1973 r. Zużycie paliwa było ekonomiczne, a jego konstrukcja pionierska: napęd na przednie koła z poprzecznym silnikiem, dwudrzwiowy hatchback z dużym bagażnikiem i składanym oparciem, kompaktowe wymiary zewnętrzne oraz atrakcyjne osiągi i właściwości jezdne. Co więcej, Audi 50 stanowiło wzór dla niemal identycznego konstrukcyjnie VW Polo, który został wprowadzony na rynek siedem miesięcy później, wykorzystując synergię w ramach Grupy Volkswagen – był to przepis na sukces już pół wieku temu.
Avant: połączenie funkcjonalności z luksusem i osiągamiPoznań, 27 grudnia 2023 r. Samochody funkcjonalne wcale nie muszą być nudne. Tym bardziej nie muszą być pozbawione charakteru, luksusu i nowoczesnych rozwiązań. Dowodem na to są modele Avant, które łączą w sobie wygodne i użytkowe nadwozie kombi z nowoczesną technologią i komfortem, nieodłącznymi elementami Audi. W gamie nie brakuje również opcji dla pragnących większych wrażeń i osiągów. Modele Avant są dostępne również w wersjach S i RS.
Audi: Świąteczne quattro Rallye S1Poznań, 21 grudnia 2023 r. Audi nawet do świątecznych ozdób podchodzi niekonwencjonalnie i oryginalnie. Tym razem wybór padł na legendarny model quattro Rallye S1, który dominował i błyszczał w latach 80-tych w rajdowej grupie B. Teraz błyszczy również na zasłużonej motorsportowej emeryturze, ozdobione ponad 800 ledowymi lampkami świątecznymi.
Seria Q: komfort i elegancja w formie SUV-aPoznań, 16 listopada 2023 r. Seria Q zadebiutowała w 2005 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie z modelem Q7. Był to pierwszy SUV marki, który został zbudowany na tej samej platformie, co ówczesne Porsche Cayenne. Aktualnie linia Q składa się z siedmiu modeli, z czego trzy z nich są w wersji elektrycznej.
Sportowy, piękny i innowacyjny: NSU/Wankel SpiderIngolstadt/Neckarsulm, 27 września 2023 r. Był jedną z najjaśniejszych gwiazd targów IAA 1963 we Frankfurcie: NSU/Wankel Spider. Prawdziwą sensacją tego otwartego, dwumiejscowego samochodu był piękny design, a wygląd jego wnętrza naprawdę ekscytował publiczność. Sercem tego sportowego auta był zastosowany po raz pierwszy w produkcji seryjnej jednowirnikowy silnik Wankla. W siódmym odcinku poświęconym historii NSU, Audi Tradition prezentuje NSU/Wankel Spider i jego innowacyjną koncepcję napędu.
Podróż nad Nil: NSU RamsesNeckarsulm, 31 sierpnia 2023 r. To był raczej dość nietypowy projekt. Przynajmniej z dzisiejszej perspektywy. NSU znad Nilu. W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX w., na mocy umowy licencyjnej na dostawy i montaż, NSU eksportowało części do NSU Prinz do Egiptu, gdzie produkowano z nich absolutnie unikalny model: NSU Ramses. Pomimo tego, że był wytwarzany przez 13 lat, do końca była to produkcja małoseryjna. Ramses wywoływał jednak wielkie emocje i entuzjazm nad Nilem, gdzie był kojarzony z marzeniem Egipcjan o stworzeniu własnego przemysłu samochodowego. W szóstym odcinku historii NSU, Audi Tradition prezentuje ten egzotyczny, choć noszący w nazwie markę NSU, samochód.