Mity dotyczące jazdy autonomicznejIngolstadt, 3 czerwca 2022 r. Czy poruszające się autonomicznie samochody staną się wkrótce rzeczywistością? Jak musi się zmienić nastawienie ludzi, by autonomiczna jazda spotkała się z powszechną akceptacją? Przeprowadzone przez &Audi Initiative badanie pt. "SocAIty", opracowane z pomocą renomowanych ekspertów, odpowiada między innymi na te pytania. Rozwiewa również niektóre z powszechnych mitów dotyczących tego tematu. Co jest prawdą? A co nie jest?
"Spanie podczas dalekiej jazdy samochodem? Jeszcze nie teraz..."Ingolstadt, 3 lutego 2022 r. Pod koniec lipca 2021 r. w Niemczech weszło w życie nowe prawo, które w przyszłości, w ruchu publicznym i w wyznaczonych strefach, pozwoli na poruszanie się w pełni zautomatyzowanych pojazdów*. Ale właściwie jakich pojazdów to dotyczy? Jak dalece zaawansowany jest projekt mobilności przyszłości u naszych zachodnich sąsiadów? Na takie i wiele innych pytań starało się odpowiedzieć szeroko zakrojone badanie &Audi
"SocAIty". Uta Klawitter, szefowa działu prawnego AUDI AG, wraz ze swoim zespołem zajmuje się prawnymi zagadnieniami automatyzacji i poniżej udziela odpowiedzi na temat prawnych aspektów zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy.
Nowe podejście do zagadnień AI na drodze do wdrożenia w pełni autonomicznej jazdy: Audi na kongresie NIPSIngolstadt, 3 grudnia 2017 r. Audi z pełną mocą kontynuuje prace prowadzące do wdrożenia w pełni autonomicznej jazdy. Na najważniejszym światowym sympozjum poświęconym sztucznej inteligencji (AI) – NIPS w Long Beach w Kalifornii, koncern z Ingolstadt prezentuje innowacyjny, wstępny i rozwojowy projekt z tej dziedziny. Dotyczy on wykorzystywania kamery posługującej się AI do generowania bardzo precyzyjnych, trójwymiarowych obrazów otoczenia pojazdu. Audi jest jednym ze sponsorów tego odbywającego się w dniach od 4 do 9 grudnia wydarzenia.
Pojazdy autonomiczne - przyszłość czy teraźniejszość motoryzacji? Audi na konferencji pt. "Autonomiczna przyszłość transportu drogowego"Warszawa/Poznań, 19 września 2017 r. Dziś w Warszawie odbywa się międzynarodowa konferencja pt. „Autonomiczna przyszłość transportu drogowego” zorganizowana w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju. Audi, jako jeden z czołowych na świecie koncernów rozwijających technikę autonomicznej jazdy, znalazło się w gronie głównych partnerów wydarzenia. Oprócz przedstawienia wizji rozwoju i zamierzeń marki na tym polu, cztery pierścienie zaprezentowały specjalny model Audi A7 Sportback zwany „Bobby”.
Zautomatyzowana jazda na nowym poziomie: pilot jazdy w korkach Audi AINowe Audi A8 to pierwszy na świecie samochód produkcji seryjnej zdolny do wysoce zautomatyzowanej jazdy: na autostradach i na wielopasmowych drogach szybkiego ruchu o oddzielonych pasach. Pilot jazdy w korkach Audi AI w spowolnionym ruchu, przy prędkości max. 60 km/h i w korkach, przejmuje zadanie prowadzenia pojazdu. System zarządza ruszaniem, przyspieszaniem, manewrowaniem i hamowaniem samochodu, bez potrzeby nieustannego nadzoru kierowcy, który w zdefiniowanych sytuacjach może na dłużej zdjąć ręce z kierownicy i zrelaksować się. Po osiągnięciu granic swych możliwości systemowych, pilot jazdy w korkach nakazuje kierowcy, by ten ponownie przejął kontrolę nad pojazdem. Za pilotem jazdy w korkach kryją się innowacyjne rozwiązania techniczne Audi, w tym nowy zestaw czujników ze skanerem laserowym i centralny sterownik wsparcia kierowcy (zFAS). Decydujące znaczenie dla wdrożenia systemu ma sytuacja prawna. W wielu krajach brak jeszcze odpowiednich ramowych prawnych warunków, stąd Audi wprowadzać będzie pilota jazdy w korkach w nowym A8 do produkcji seryjnej sukcesywnie.
Premiery czterech pierścieni na IAA 2017
Kolejny poziom zautomatyzowanego prowadzenia: pilot jazdy w korkach Audi AIIngolstadt, 11 września 2017 r. Pilot jazdy w korkach Audi AI, to pierwszy na świecie system umożliwiający wysoce zautomatyzowaną jazdę na poziomie 3. wg. skali Instytutu SAE. Koncern z Ingolstadt prezentuje to innowacyjne rozwiązanie na przykładzie systemu zamontowanego w nowym Audi A8, przejmującego zadanie prowadzenia samochodu w korku lub w wolno poruszającym się ruchu drogowym, gdy prędkość nie przekracza 60 km/h. Gdy pilot jazdy w korkach jest włączony, kierowca nie musi stale nadzorować prowadzenia pojazdu i skupiać się na drodze. Musi jednak zachować czujność i być gotowym do ponownego przejęcia kontroli nad pojazdem, gdy system tego zażąda. Dziennikarze z wielu krajów mają w tych dniach możliwość testowania pilota jazdy w korkach Audi AI w realnych warunkach w okolicach Düsseldorfu – jednego z bardziej zatłoczonych regionów Niemiec.
Audi na wystawie motoryzacyjnej IAA 2017: automatyczne prowadzenie w trzech krokachIngolstadt/Frankfurt nad Menem, 11 września 2017 r. Trzy poziomy postępu: podczas Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie IAA 2017, Audi prezentuje strategię autonomicznej jazdy i automatycznego prowadzenia. Nowe Audi A8 standardowo wyposażone jest w system warunkowego, automatycznego prowadzenia poziomu 3. Dwa samochody koncepcyjne pokazane podczas wystawy demonstrować będą z kolei wizję zautomatyzowanego prowadzenia samochodu marki Audi na poziomach 4. i 5. Dadzą również wgląd w przyszłość rozwiązań technicznych spod znaku Audi AI. Na stoisku czterech pierścieni zobaczyć będzie można również samochody produkowane obecnie – od sportowych, po wysoce wydajne.
Autonomiczna jazda ze sztuczną inteligencją: partnerstwo Audi z czołowymi firmami branży elektronicznejIngolstadt, 5 stycznia 2017 r. Sztuczna inteligencja, to rozwiązanie kluczowe dla autonomicznej jazdy. Audi, wspólnie ze sprawdzonymi partnerami z branży elektronicznej, gromadzi zarówno wiedzę, jak i doświadczenie w obszarze samouczących się systemów (ang. machine learning). Na wystawie Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas, marka z Ingolstadt prezentuje jeżdżący autonomicznie pojazd koncepcyjny, który powstał we współpracy z firmą NVIDIA.
Nowe rozwiązania autonomicznej jazdy - Audi w projekcie "Cyfrowy, autostradowy odcinek doświadczalny"Ingolstadt, 19 października 2016 r. Po dwunastu miesiącach od rozpoczęcia projektu „Cyfrowy, autostradowy odcinek doświadczalny“, w siedzibie niemieckiego Federalnego Ministerstwa Ruchu Drogowego, Audi prezentuje nowe rozwiązania techniczne z dziedziny autonomicznej jazdy i komunikacji car-to-X. Przedstawiane projekty skupiają się na wdrożeniu połączonych z internetem znaków informacyjnych na drodze oraz na rozbudowie odpowiedniej infrastruktury. W rzeczywistych warunkach drogowych, rozwiązania na rzecz bezpieczeństwa i komfortu autonomicznej jazdy testowane są przez cztery pierścienie na doświadczalnym odcinku autostrady A9 między Norymbergą a Monachium.