Audi rewolucjonizuje portfolio hybryd plug-in z najszerszą gamą PHEV w segmencie premiumPoznań, 25 czerwca 2025 – Audi konsekwentnie realizuje swoją strategię elektryfikacji, wprowadzając do oferty najszerszą gamę hybrydowych napędów typu plug-in w segmencie premium. Od kompaktowego A3 Sportback, przez eleganckie A5 i A6, aż po luksusowe SUV-y Q7 i Q8 – każdy model łączy wyjątkowe osiągi i praktyczność z możliwością bezemisyjnej jazdy na co dzień. Dzięki rewolucyjnej technologii akumulatorów i inteligentnemu zarządzaniu napędem, nowa generacja hybryd plug-in oferuje zasięg elektryczny ponad dwukrotnie większy niż poprzedniki.
Projektant podwozi Roland Waschkau sprawdza wyjątkowe osiągi Audi RS Q8 performance w HiszpaniiIngolstadt/Sitges, 4 listopada 2024 r. - Słońce unosi się już nad Morzem Śródziemnym, temperatura jest dwucyfrowa, a warunki niemal idealne. Przed hotelem w Sitges spotykamy Rolanda Waschkaua, odpowiedzialnego za rozwój podwozia RS Q8 performance*. Wskazuje na najmocniejszy pojazd produkcyjny z silnikiem spalinowym w historii Audi. Entuzjazm dla tego modelu widać na jego twarzy. „Model RS Q8 performance* łączy w sobie codzienną praktyczność i sportowe atrybuty jak żaden inny pojazd” – podkreśla. Nowa wersja RS Q8 performance* to flagowy poziom konfiguracji tej serii modelowej.
Najmocniejsze SUV-y Audi Sport GmbH: nowe RS Q8 performance i zaktualizowane RS Q8Ingolstadt, 25 czerwca 2024 r. Audi uzupełnia gamę modeli Audi Q8 o nowe RS Q8* o mocy 441 kW (600 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 13,4-12,7; emisje CO2 w cyklu mieszanym g/km: 305-289) i nie tylko – do serii dołącza bowiem drugi topowy wariant: RS Q8 performance (zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 13,4-12,8; emisje CO2 w cyklu mieszanym g/km: 304-291). Moc zwiększona do 471 kW (640 KM) czyni z tego SUV-a najmocniejszy seryjnie produkowany spalinowy model w historii Audi Sport GmbH. Zoptymalizowany samoblokujący centralny mechanizm różnicowy sprawia, że obie nowości charakteryzują się wyjątkową dynamiką jazdy, a jednocześnie zapewniają równie imponującą przydatność w codziennym użytkowaniu. Wygląd zewnętrzny RS Q8* i RS Q8 performance* nawiązuje do niedawno zmodernizowanego Q8, a kolejne pakiety wyposażenia zapewniają większą swobodę indywidualizacji. Nowe Audi RS Q8* i RS Q8 performance* trafią do sprzedaży jeszcze w czerwcu. Ich ceny zaczynają się, odpowiednio, od 141 900 oraz 155 700 euro.
Najwyższa wydajność w dużej przestrzeni: nowe Audi Q7 TFSI e quattro i Q8 TFSI e quattroIngolstadt, 23 kwietnia 2024 r. Audi poddaje zelektryfikowane modele Q7* i Q8* liftingowi dzięki zaktualizowanej technologii akumulatorów i bardziej wydajnym trybom jazdy. Stylistyka zewnętrzna została również zmieniona w ramach modernizacji modelu i obejmuje nowe przednie i tylne nadkola, aby podkreślić silny charakter obu modeli. Po raz pierwszy obie hybrydy plug-in są dostępne z układem kierowniczym na wszystkie koła, co zwiększa poziom bezpieczeństwa i komfortu. Elektromechaniczna aktywna stabilizacja przechyłów (eAWS) gwarantuje jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie.
Ekspresyjny design i nowa technika świateł - udoskonalone Audi Q8Ingolstadt, 6 września 2023 r. Doskonalszym designem i ulepszonymi rozwiązaniami technicznymi, Audi odświeża flagowy model rodziny Q. Odmłodzona estetyka nadwozia z nowymi elementami przodu i tyłu, podkreśla silny charakter tego SUV’a coupé. Dostępny opcjonalnie pakiet zewnętrzny S line stworzono z myślą o klientach pragnących bardziej sportowego charakteru. Teraz, jako nowość, Audi Q8 wyposażone jest również w reflektory HD Matrix LED i w światła laserowe jako dodatkowe światła drogowe. Reflektory te posiadają cyfrowe światła do jazdy w dzień i możliwość wyboru sygnatury świetlnej. Cyfrowe tylne światła OLED z czterema wzorami do wyboru, uzupełniają rozszerzoną ofertę oświetlenia. Nowe felgi, kolory, dekoracyjne wstawki i fotele z kontrastowymi przeszyciami podkreślają najwyższą wśród modeli serii Q pozycję tego samochodu.
Nowe Audi Q8 e-tron: udoskonalona wydajność i zasięg, wyrafinowany designIngolstadt, 9 listopada 2022 r. Modelem Audi e-tron, koncern z Ingolstadt w 2018 roku wkroczył w erę elektromobilności, wyznaczając początek elektrycznej przyszłości marki z czterema pierścieniami w logo. Od tego czasu, model ten wyznacza standardy w segmencie elektrycznych SUV-ów klasy luksusowej. Nowe Audi Q8 e-tron włącza się w historię sukcesu tego elektrycznego pioniera. Topowy elektryczny SUV i crossover zachwyca zoptymalizowaną koncepcją napędu, poprawioną aerodynamiką, wyższą wydajnością ładowania, większą pojemnością akumulatorów oraz zwiększonym do 582 kilometrów zasięgiem w wersji SUV (zgodnie z WLTP) i do 600 kilometrów w wersji Sportback (zgodnie z WLTP). Znaczące zmiany, zwłaszcza w przedniej części pojazdu, nadają nowemu flagowemu SUV’owi Audi świeżego wyglądu.
Wydajność - komfort ładowania - możliwość codziennego wykorzystania: modele hybrydowe typu plug-in marki AudiIngolstadt, 17 grudnia 2020 r. Audi dynamicznie poszerza oferowaną gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in. Najnowsze modele A3 Sportback, Q3 i Q3 Sportback, a także Q8 uzupełniają portfolio samochodów segmentu aut kompaktowych i klasy wyższej. Ich wspólną zaletą jest pewne prowadzenie, proste zarządzanie ładowaniem i wysokie walory w codziennym użytkowaniu. Te trzy czynniki tworzą grupę podstawowych celów prac projektowych prowadzonych w Audi nad modelami hybrydowymi typu plug-in.
Hybryda typu plug-in uwieńczeniem linii produktowej Q8: Audi Q8 TFSI e quattroIngolstadt, 15 października 2020 r. Zasięg na zasilaniu wyłącznie elektrycznym do 59 km (wg norm NEDC; 47 km w cyklu WLTP), sportowy charakter i doskonałe walory użytkowe: Audi przedstawia model Q8 z napędem hybrydowym typu plug-in. Nowy model wieńczy gamę pojazdów serii Q8 i zapewnia innowacyjne połączenie wydajności i mocy. Ten SUV coupé jest dostępny w dwóch wersjach wydajności. Q8 55 TFSI e quattro rozwija moc systemową 280 kW (381 KM), natomiast Q8 60 TFSI e quattro ma jej jeszcze więcej: 340 kW (462 KM).
Sportowy charakter i nadzwyczajne osiągi: Audi SQ7 i SQ8 z silnikiem benzynowym V8 TFSIIngolstadt, 15 września 2020 r. Audi prezentuje SQ7 (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km*: 12,1 – 12,0; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km*: 278 – 276) oraz SQ8 (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km*: 12,1 – 12,0; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km*: 276 – 275) wyposażone w nowe silniki TFSI. W ten sposób marka reaguje na światowy trend montowania sportowych benzynowych silników wysokiej mocy w segmencie SUV-ów. Audi SQ7 TFSI i Audi SQ8 TFSI oferują wiele najnowocześniejszych podzespołów zawieszenia, a dopełnieniem pakietu nowoczesnych rozwiązań technicznych są nowe funkcje connectivity i systemów wsparcia. Duże modele S będą pojawiać się na europejskich rynkach sukcesywnie, począwszy od jesieni 2020 roku.
Najwyższa wydajność: Audi SQ7 i Audi SQ8 z silnikiem V8 TFSIIngolstadt, 24 lipca 2020 r. Audi przedstawia modele SQ7 I SQ8 z nowymi silnikami TFSI. Marka z czterema pierścieniami w logo odpowiada w ten sposób na światowe trendy montowania sportowych jednostek benzynowych o wysokiej wydajności w samochodach segmentu SUV. W Audi SQ7 i SQ8 znaleźć można szereg zaawansowanych technicznie podzespołów zawieszenia, a także nowe funkcje connectivity i systemy wsparcia kierowcy. Nowe wersje silnikowe na europejskim rynku pojawią się jesienią 2020.