Revolut zostaje partnerem tytularnym przyszłego zespołu Audi F1Ingolstadt/Hinwil/Londyn, 30 lipca 2025 – Przyszły zespół Audi F1 oraz firma Revolut, światowy lider branży fintech obsługujący ponad 60 milionów klientów, ogłaszają przełomowe porozumienie. Na jego mocy Revolut stanie się partnerem tytularnym zespołu od sezonu 2026 Mistrzostw Świata Formuły 1.
Audi centralizuje zarządzanie projektem Formuły 1 Neuburg a. d. Donau/Hinwil, 6 maja 2025 – Audi intensyfikuje implementację efektywnej struktury zarządzania, typowej dla fabrycznych zespołów motorsportowych, w swoim projekcie Formuły 1. Mattia Binotto, obejmując stanowisko szefa projektu Audi F1, weźmie odpowiedzialność za całokształt działań rozwojowych prowadzonych zarówno w Hinwil i Neuburg an der Donau, jak i w planowanym centrum technologicznym na terenie Wielkiej Brytanii.
Projekt Audi F1 wzmocniony dzięki inwestycji QIAIngolstadt/Doha, 29 listopada 2024 r. Audi i Qatar Investment Authority (QIA) łączą siły, aby przyspieszyć przygotowania do startu zespołu z czterema pierścieniami w Formule 1 w 2026 roku. QIA, państwowy fundusz majątkowy państwa Katar, podpisał ostateczną umowę nabycia pakietu mniejszościowego w Sauber Holding AG, przyszłym zespole fabrycznym Audi.
Gabriel Bortoleto będzie w przyszłości kierowcą Audi F1Neuburg a. d. Donau, 6 listopada 2024 r. - Para kierowców startujących w Formule 1 Audi w 2026 r. została ustalona. Jeden z najbardziej obiecujących talentów przyszłości będzie reprezentował cztery pierścienie na szczycie sportów motorowych: Brazylijczyk Gabriel Bortoleto (20) będzie w przyszłym roku jeździł u boku Niemca Nico Hülkenberga (37) w Stake F1 Team Kick Sauber, który w 2026 r. przekształci się w fabryczny zespół Audi F1. Doświadczony Hülkenberg, który został potwierdzony w kwietniu, a także obiecujący debiutant F1 Bortoleto tworzą dobrze dobraną parę kierowców w projekcie Formuły 1 Audi.
Nico Hülkenberg: kim jest przyszły kierowca Audi w F1?Poznań, 04 października 2024 r. Doświadczenie, wiedza, instynkt, umiejętność ustawiania i znajomość bolidów oraz ich zachowania na torze – to wszystko jest równie ważne, jak sam silnik czy aerodynamika w Formule 1. Aby to wszystko współgrało i miało szansę odnieść sukces, oprócz dobrego zespołu i samochodu, niezbędny jest kierowca, który jest w stanie wnieść to wszystko do garażu. Dla zespołu Audi, takim kierowcą jest Nico Hülkenberg, który za dwa lata będzie reprezentował markę na torach Formuły 1.
Jonathan Wheatley będzie szefem przyszłego fabrycznego zespołu Audi F1Ingolstadt 1 sierpnia 2024. Zaledwie kilka dni po zmianie składu kierownictwa przyszłego zespołu fabrycznego Audi F1 i powołaniu Mattii Binotta, podjęto kolejny krok. Wraz z Jonathanem Wheatleyem, do ambitnego projektu Audi F1 dołączył kolejny wysokiej klasy ekspert. „Cieszę się, że udało nam się pozyskać Jonathana Wheatleya na stanowisko szefa zespołu dla naszego przyszłego zespołu Formuły 1” - mówi Gernot Döllner, prezes zarządu AUDI AG. „Jonathan odegrał ważną rolę w wielu zwycięstwach w wyścigach Formuły 1 i tytułach mistrza świata w swojej dotychczasowej karierze w Formule 1, a także ma bogate doświadczenie w padoku. Jest bardzo cennym nabytkiem dla naszego zespołu”.
Rozwój jednostki napędowej Audi dla Formuły 1: „Znaczące osiągnięcia i cele”Neuburg/Hinwil, 02 lipca 2024 r. Prace nad jednostką napędową dla zespołu Audi przygotowującego się do debiutu w Formule 1 trwają od ponad dwóch lat. Specjalnie utworzona spółka Audi Formula Racing GmbH (AFR) w Neuburgu nad Donem jest odpowiedzialna za rozwój napędu hybrydowego F1 („Power Unit”) i pomyślnie zakończyła fazę konfiguracji. Wraz z zakładem w Hinwil, zespół z Neuburga utworzy w przyszłości zespół fabryczny, z którym Audi będzie konkurować w „królowej motorsportu” w 2026 roku. Jednostka napędowa Audi robi ogromne postępy za zamkniętymi drzwiami. CEO AFR Adam Baker i CTO AFR Stefan Dreyer przedstawiają aktualny stan prac.
Droga Audi do F1Poznań, 21 maja 2024 r. Podczas Grand Prix Belgii Formuły 1 na torze Spa-Francorchamp w 2022 r., Audi ogłosiło swoje dołączenie do stawki począwszy od sezonu 2026. Od tej informacji minęło już trochę czasu i sytuacja oraz działania marki są na bardzo zaawansowanym etapie – ogłoszono już nawet pierwszego z kierowców, który będzie reprezentował Audi w „Królowej motorsportu”. Czemu akurat 2026 rok będzie najbardziej odpowiednim momentem na debiut Audi w F1?
Kolejny kluczowy krok w projekcie F1: Nico Hülkenberg zostaje kierowcą fabrycznego zespołu AudiNeuburg, 26 kwietnia 2024 r. Program Audi w Formule 1 jest ciągle realizowany. Po ogłoszeniu całkowitego przejęcia Grupy Sauber, aby przyspieszyć przygotowania do wejścia marki do F1, teraz został potwierdzony pierwszy kierowca: Nico Hülkenberg podpisał wieloletni kontrakt z Sauberem i wystartuje w fabrycznym zespole Audi w 2026 roku. Będzie jeździł dla Saubera już w 2025 roku i uczestniczył w transformacji do zespołu fabrycznego, jak ogłosiła dziś szwajcarska firma.
Audi przyspiesza przygotowania do skutecznego wejścia do Formuły 1 i wyraźnie zwiększa swoje zaangażowanieIngolstadt, 12 marca 2024 r. Audi jasno określiło, na czym koncentruje się w najbliższej przyszłości. Jak powiedział prezes Audi Gernot Döllner, w centrum uwagi znajdują się produkt i technologia, a także silniejsze pozycjonowanie marki na arenie międzynarodowej. W tym kontekście członkowie rad nadzorczych AUDI AG i Volkswagen AG podjęli decyzję o wzmocnieniu zaangażowania w Formułę 1 i przyspieszeniu przygotowań do rozpoczęcia sezonu 2026. Audi planuje przejąć 100 procent udziałów w Grupie Sauber. Osobą odpowiedzialną za cały program Audi Formula 1 ma być Oliver Hoffmann, jako przedstawiciel generalny. Z kolei dyrektorem generalnym Audi F1 Team został Andreas Seidl, który będzie odpowiedzialny za realizację projektu F1 oraz zarządzanie zespołem.