Audi A1 project
W studyjnym modelu Audi A1 project koncern z Ingolstadt prezentuje jednostkę napędową wykorzystującą innowacyjną technologię hybrydową. Pod przednią pokrywą pracuje silnik 1,4 TFSI; 110 kW (150 KM), którego moc przenoszona jest za pośrednictwem skrzyni biegów S-tronic na oś przednią. W fazie przyspieszania silnik elektryczny o mocy 30 kW (41 KM) przekazuje na oś tylną do 200 Nm dodatkowego momentu obrotowego. Przy sportowym stylu jazdy - równoczesnej pracy silnika TFSI i elektrycznego - Audi A1 project przekształca się z pojazdu z napędem przednim w samochód z napędem quattro.
Dodatkowo silnik elektryczny jest w stanie samodzielnie napędzać samochód studyjny, np. na terenach osiedlowych, nie emitując szkodliwych substancji. Energia zgromadzona w litowo-jonowym akumulatorze wystarcza na pokonanie 100 km przy wykorzystaniu wyłącznie napędu elektrycznego. Akumulator można naładować w każdym gniazdku. Dzięki automatyce Start/Stop, rekuperacji i fazom wyłącznie elektrycznego napędu zużycie paliwa oraz emisja szkodliwych substancji zmniejszyły się w modelu studyjnym o 15% w porównaniu do samochodu z napędem spalinowym.
Mimo sportowych osiągów - przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,8 s, prędkość maksymalna 201 km/h - Audi A1 project zużywa jedynie 4,9l paliwa na 100 km. Emisja CO2 wynosi 112 g/km.
Poznań, 24.10.2007




















































