Cyfrowa rewolucja w zakładach Audi – nowoczesne sterowanie wirtualne w produkcji karoserii
- Audi i Siemens rewolucjonizują automatyzację produkcji wprowadzając pierwsze na świecie wirtualne sterowniki z funkcją bezpieczeństwa
- Nowy system automatyzacji umożliwia elastyczną, opartą na danych produkcję i zostanie początkowo zastosowany w zakładzie karoserii Böllinger Höfe
- Technologia opracowana we współpracy z firmami Broadcom, Cisco i Siemens
Neckarsulm, 27 marca 2025 r. – Światowa premiera w Böllinger Höfe: Audi wykorzystuje wirtualny sterownik programowalny firmy Siemens na platformie Edge Cloud 4 Production (EC4P) w zakładzie produkcji karoserii. Certyfikowana przez TÜV sieć wirtualnych sterowników programowalnych działa z funkcją bezpieczeństwa specjalnie opracowaną przez firmę Siemens.
„Sterowniki są 'mózgami' maszyn i fabryk. Teraz przenosimy te mózgi do środowiska wirtualnego i umieszczamy je w chmurze. Przyspiesza to cyfrową transformację w Audi oraz zwiększa elastyczność, wydajność i bezpieczeństwo produkcji – tworząc bardziej elastyczne rozwiązania produkcyjne przyszłości. Wspólnie przenosimy produkcję motoryzacyjną na nowy poziom i znacząco wzmacniamy konkurencyjność” – powiedział Cedrik Neike, dyrektor generalny Digital Industries i członek zarządu Siemens AG.
Wirtualny sterownik zastępuje rozwiązania sprzętowe
System EC4P z wirtualnymi sterownikami firmy Siemens jest wykorzystywany przy produkcji modelu Lamborghini, którego karoseria powstaje w zakładzie produkcyjnym Audi Sport w Böllinger Höfe. Wirtualne sterowniki zastępują wcześniejsze fizyczne sterowniki w środowisku automatyzacji. Po raz kolejny zakład w Böllinger Höfe pełni funkcję rzeczywistego laboratorium dla technologii cyfrowych. Dzięki nowemu, certyfikowanemu przez TÜV wirtualnemu systemowi sterowania firmy Siemens, Audi tworzy podstawy pod elastyczną i opartą na danych produkcję oraz może sterować i nadzorować procesy wytwórcze w czasie rzeczywistym, niezależnie od miejsca. Wirtualne sterowniki umożliwiają szybkie wdrażanie oprogramowania i nowych funkcji, które można centralnie aktualizować i zarządzać. Dzięki EC4P można znacznie zwiększyć wydajność i szybkość procesów produkcyjnych.
Cztery firmy jako równorzędni partnerzy technologiczni
Audi opracowało wirtualny system sterowania dla zakładu karoserii w ramach partnerstwa technologicznego z firmami Broadcom, Cisco i Siemens. „Wspólnie z naszymi partnerami tworzymy pierwsze na świecie rozwiązanie łączące platformę do wirtualizacji, sieć i technologię automatyzacji w produkcji samochodów” – mówi Pascal Schirmer, kierownik działu rozwoju technologii planowania. Firma Broadcom dostarcza oprogramowanie do wirtualizacji serwerów, z nowo opracowanym, działającym w czasie rzeczywistym „wirtualnym przełącznikiem przemysłowym”. Jest to komponent programowy pozwalający na komunikację w czasie rzeczywistym za pomocą protokołów przemysłowych między platformą a systemami. Aby sprostać wysokim wymaganiom w dziedzinie technologii automatyzacji, firma Cisco dostarczyła w ramach partnerstwa infrastrukturę sieciową „Software-Defined Access”, którą rozszerzono do zastosowań przemysłowych.
Po udanym wprowadzeniu wirtualnych sterowników w zakładzie karoserii w Böllinger Höfe, Audi planuje wdrożenie tej technologii również w zakładzie w Neckarsulm. Trwają już przygotowania, w tym zastosowanie technologii w zakładzie karoserii dla nowego Audi A6.







