• Atrakcyjna oferta: nowy model bazowy modelu e-tron GT pojawi się w ofercie
  • Dynamiczne osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy z mocą do 430 kW (585 KM) w trybie Launch Control
  • Wysoka wydajność: zasięg do 622 kilometrów i moc ładowania do 320 kW
Nowość w klasie premium: Audi e-tron GT quattro łączy emocjonalny design, wydajność i komfort

Ingolstadt/Neckarsulm, 13 maja 2025 – Audi poszerza rodzinę Gran Turismo. Audi e-tron GT quattro* czyni segment premium z napędem elektrycznym jeszcze bardziej atrakcyjnym.

Audi e-tron GT quattro uzupełnia istniejącą rodzinę GT, obejmującą modele S e-tron GT, RS e-tron GT oraz RS e-tron GT performance. Pojazd (łączne zużycie energii w kWh/100 km: 19,3–17,8; łączna emisja CO₂ w g/km: 0; klasa CO₂: A) oferuje moc systemową 370 kW (430 kW w trybie Launch Control). Dzięki pojemności baterii wynoszącej 105 kWh brutto (97 kWh netto) i zasięgowi do 622 kilometrów, Audi e-tron GT quattro jest idealnie przygotowany do codziennego użytkowania – zarówno podczas jazdy po autostradzie, jak i w ruchu miejskim.

Model bazowy wyróżnia się również imponującą mocą ładowania do 320 kW. Oznacza to, że potrzebne są jedynie krótkie przerwy na ładowanie – w zaledwie dziesięć minut można uzupełnić energię na przejechanie około 285 kilometrów. Pełna moc ładowania akumulatora wysokonapięciowego jest dostępna w rozszerzonym zakresie temperatur. Planer trasy e-tron automatycznie przygotowuje układ magazynowania energii, zapewniając tym samym najlepszą możliwą wydajność ładowania.

Progresywność – wewnątrz i na zewnątrz

Filozofia Audi znajduje odzwierciedlenie nie tylko w możliwościach pokonywania długich dystansów, ale także w charakterystycznym języku projektowania. Duże koła, smukła sylwetka nawiązująca do modeli coupé i wydłużony rozstaw osi zapewniają sportowe proporcje pojazdu. Niski współczynnik oporu powietrza cX wynoszący 0,24 oraz sterowane wloty powietrza zapewniają imponującą efektywność przy niewielkim hałasie jazdy – idealne do relaksującej podróży.

Z przodu czarna maska podkreśla odwróconą osłonę Singleframe w kolorze nadwozia, z tyłu zaś elegancko zaprojektowany dyfuzor z pionowymi płetwami stanowi wyraziste wykończenie.

Dynamika i użyteczność na co dzień

Smukła linia dachu nadaje pojazdowi dynamiczny kontur. Umieszczony w podwoziu akumulator wysokonapięciowy ma strategicznie rozmieszczone wgłębienia, które zapewniają większą przestrzeń na nogi i zapewniają wygodne siedzenie dla wszystkich podróżujących. Kierowca i pasażer z przodu siedzą na regulowanych w ośmiu kierunkach fotelach sportowych ze zintegrowanymi zagłówkami, które są szczególnie wygodne podczas długich podróży. Oparcie tylnego siedzenia można częściowo lub całkowicie złożyć, aby można było przechowywać sprzęt sportowy w bagażniku o pojemności 405 litrów. Dostępny jest również przedni bagażnik o pojemności 77 litrów.

Mniejsza waga, optymalna równowaga

Inteligentny system quattro błyskawicznie rozdziela moment napędowy między przednią i tylną oś, zapewniając optymalną przyczepność niezależnie od warunków i nawierzchni. W tym celu system analizuje sytuację na drodze i odpowiednio dostosowuje rozdział mocy. Precyzyjna kontrola napędu osiągana jest w zaledwie kilka milisekund. Audi e-tron GT quattro* waży około 30 kilogramów mniej niż model S, co korzystnie wpływa zarówno na dynamikę, jak i zużycie energii.

Zużycie energii i emisja CO₂:

Audi e-tron GT quattro

Średnie zużycie energii: 19,3–17,8 kWh/100 km;

emisja CO₂: 0 g/km; klasa energetyczna: A

Kontakt

Hubert Niedzielski
Hubert Niedzielski
Kierownik ds. PR Audi Polska
Natalia Rybak
Natalia Rybak
Public Relations Audi Polska