Legenda Le Mans na wystawie: Audi Tradition na targach gamescomIngolstadt/Kolonia, 7 sierpnia 2025 r. – Audi Tradition przywozi do Kolonii na tegoroczne targi gamescom prawdziwą moc. Główną atrakcją będzie zwycięzca legendarnego Le Mans 24h w 2002 r., Audi R8 z numerem startowym 1. Ten 610-konny samochód wyścigowy zostanie zaprezentowany na stoisku GIANTS Software (hala 6, stoisko B061) w dniach 20–24 sierpnia. Wydawca GIANTS Software wprowadza na rynek 25 listopada symulator wyścigów Project Motor Racing, opracowany przez Straight4 Studios, w którym gracze będą mogli zasiąść za kierownicą kultowego zwycięzcy Le Mans.
Audi R8: wyścigowe dziedzictwo na co dzieńPoznań, 09 listopada 2023 r. Nie istnieje bardziej sportowe, dynamiczne, charakterystyczne i utożsamiające motorsport w codziennym użytkowaniu Audi. R8 zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2006 roku. Stało się ikoną marki, która stawia na najwyższe osiągi oraz rozwiązania prosto z torów wyścigowych, w nadwoziu, które pozwala korzystać z niego na co dzień. W ciągu 17 lat doczekało się dwóch generacji i kilkudziesięciu wersji, w tym modelu elektrycznego.
Najwyższe osiągi w swej najczystszej formie: Nowe Audi R8 Coupé V10 GT RWDIngolstadt, 4 października 2022 r. Dwanaście lat po premierze pierwszego Audi R8 GT, Audi Sport GmbH wprowadza na rynek drugą edycję tego ekskluzywnego supersportowego samochodu: nowe Audi R8 Coupé V10 GT RWD. Moc 5,2-litrowego, wolnossącego silnika V10 została w nim zwiększona do 456 kW (620 KM), co czyni go najmocniejszą jednostką z napędem na tylne koła w historii marki. Nowa, siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewniająca szybsze zmiany oraz nowy tryb jazdy Torque Rear, pozwalają kierowcy wybrać poziom wsparcia systemu ESC. Umożliwia to wejście w kontrolowaną, a jednocześnie precyzyjną nadsterowność. Siedmiostopniowym, spersonalizowanym sposobem przesyłu momentu obrotowego na tylną oś steruje się za pomocą obrotowego przełącznika na kierownicy. Seria produkcyjna nowego R8 GT jest limitowana do 333 sztuk. Nowe, ekskluzywne dodatki zewnętrzne i wewnętrzne stanowią hołd dla pierwszej generacji R8 GT. Należą do nich np. indywidualna numeracja egzemplarzy, specjalne felgi ze stopów lekkich oraz wnętrze w kolorach czerni i czerwieni. Nowe Audi R8 Coupé V10 GT RWD będzie dostępne dla klientów w roku 2023.
Czysta radość z jazdy w połączeniu z doskonałymi osiągami: Audi R8 V10 performance RWDIngolstadt, 8 października 2021 r. Jeszcze więcej mocy i jeszcze więcej radości z jazdy: to dla Audi Sport GmbH prawdziwe znaczenie słowa "performance". Nowe Audi R8 V10 performance RWD, dostępne w wersji Coupé lub Spyder z mocą większą o kolejne 30 KM, to sportowe uzupełnienie modelu R8 V10 performance quattro. Ten sportowy samochód z napędem na tylne koła, z silnikiem o mocy 419 kW (570 KM) umieszczonym centralnie i z nowymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak kubełkowe fotele, dynamiczny układ kierowniczy, stabilizatory CFK i ceramiczne hamulce tarczowe, jest ucieleśnieniem radości z jazdy.
Jeszcze ostrzejsze i jeszcze bardziej rzucające się w oczy: Audi R8 V10 RWD i Audi R8 LMS GT4Neckarsulm, 6 listopada 2019 r. Od serii specjalnej do regularnej oferty: Audi R8 V10 z napędem na tylną oś (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 13,1 – 12,9; łączna emisja CO2 w g/km: 293 – 299), staje się stałym elementem oferty czterech pierścieni. W tym kontekście przeprojektowano stylistykę zewnętrzną modelu, tak by stał się on jeszcze bardziej efektowny. Model zostanie wyposażony w nowe funkcje, takie same jak R8 V10 quattro. Montowany centralnie silnik V10 o mocy 397 kW (540 KM) i napęd na tylną oś, zapewniają ogromną przyjemność z jazdy. W tym samym czasie w ofercie znajdzie się też Audi R8 LMS GT4 w wersji zbliżonej do produkcyjnej, również wyposażone w napęd na tylną oś, w nowej stylistyce i z szeregiem optymalizacji wpływających na dynamikę pojazdu. Sportowy samochód stworzony z myślą o zewnętrznych klientach/zespołach wyścigowych w międzynarodowej kategorii GT4, oferuje jeszcze więcej opcji precyzyjnej regulacji podzespołów.
Hołd dla silnika V10 w dziesiątą rocznicę jego powstania: Audi R8 V10 DecenniumNeckarsulm, 1 marca 2019 r. Jednostka napędowa V10 o mocy 456 kW (620 KM), brązowe dodatki stylistyczne wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz ograniczona ilość wyprodukowanych egzemplarzy. Cztery pierścienie świętują sukces silnika V10, wprowadzając do oferty Audi R8 V10 Decennium (łączne spalanie w l/100 km: 13,1, łączna emisja CO2 w g/km: 297) Limitowana wersja zaledwie 222 egzemplarzy jest prezentowana w tym samym czasie, w którym na rynek wchodzi nowe Audi R8. Jego nazwa „Decennium” pochodzi z łaciny i oznacza „dekadę” – dekadę wspaniałych osiągów drogowych i sukcesów w sportach motorowych.
Nowe Audi R8„Zrodzone na torze, zbudowane z myślą o poruszaniu się po drogach publicznych”. Po światowej premierze Audi R8 LMS GT3, która miała miejsce na Paryskim Salonie Samochodowym 2018, przyszedł czas na odświeżenie modelu produkowanego seryjnie. Oprócz nadania bardziej sportowego wyglądu, Audi R8 w wersjach Coupé i Spyder zostało również znacznie unowocześnione. Moc dwóch wolnossących silników V10 została podniesiona odpowiednio do 419 kW (570 KM) i do 456 kW (620 KM). Nowy model wejdzie do sprzedaży w Europie w pierwszych miesiącach roku 2019.
Najszybsze Audi teraz jeszcze mocniejsze: szeroko zakrojone odświeżenie Audi R8Neckarsulm, 2 listopada 2018 r. „Zrodzony na torze, zbudowany z myślą o poruszaniu się po drogach publicznych”. Po światowej premierze Audi R8 LMS GT3, która miała miejsce na Paryskim Salonie Samochodowym 2018, przyszedł czas na odświeżenie modelu produkowanego seryjnie. Oprócz bardziej sportowego wyglądu, Audi R8 w wersjach Coupé i Spyder ma teraz jeszcze mocniejsze jednostki napędowe. Nowy model wejdzie do sprzedaży w pierwszych miesiącach roku 2019.
Czysta dynamika jazdy: nowe Audi R8 V10 RWSNeckarsulm, 11 września 2017 r. Audi Sport GmbH poszerza serię modelową R8, wprowadzając nową wersję z napędem na tylną oś. Audi R8 V10 RWS pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupé i Spyder. Samochód napędzany jest na tylne koła (Rear Wheel Series). Ręczna produkcja ekskluzywnego modelu ruszy w manufakturze R8 w Böllinger Höfe.
Audi R8 Spyder V10 plus: nowy poziom wolnościIngolstadt/Neckarsulm, 21 czerwca 2017 r. Audi R8 Spyder V10 plus ze stajni Audi Sport GmbH, jest najszybszym seryjnym kabrioletem spod znaku czterech pierścieni. Zamontowana centralnie jednostka napędowa V10 generuje 610 KM, daje nieprawdopodobne osiągi i przekazuje swą moc za pomocą stałego napędu na cztery koła quattro. Standardowy tryb najwyższej wydajności - performance, kubełkowe fotele R8 i wiele elementów wykonanych z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym, to charakterystyczne cechy tego mocnego, sportowego samochodu. Zielony lakier Micrommata sprawia, że auto wywiera na oglądających jeszcze większe wrażenie.